ქართული მითოლოგია
Moderators: Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
აი კიდევ ცნობა ბარბალეზე
აკაკი გელოვანის მითოლოგიური ლექსიკონიდან
ბარბალე
- ბაბარი, (შუმერულ ქართული ბარბარ - ბარბარე)
- ერთ ერთი უძველესი წარმართული ქალღმერთი - ქართულ (ძირითადად სვანურ) მითებში, მზის მოქცევის ადგილობრივი ღვთაება, დედობისა და ფურობის ასტრალური სახე. ეს ძალზე პოპულარული ქალღვთაება ნათლისა და ბნელის ბრძოლაში პირველს ემსახურება, ჩაბმულია კოსმოგონიურ მოვლენების რკალში, რადგან ზეგავლენას ახდენს მზის ბუნიობაზე, ებრძვის ციურ გველეშაპს, რომელიც ლამობს მზისა და მთვარი ჩაყლაპვას (კიდეც ყლაპავს ხოლმე მთვარეს და ამ დროს მთვარე სისხლისფრად ჩანს - ესაა მთვარის დაბნელების ახსნა სვანურ მითებში. შემდეგ მზე გველეშაპს ფატრავს სხივებით და ათავისუფლებს მნათობს).
უძველეს წარსულში მისი სახელობის თვე იყო დაალოებით იანვარი.
შუმერთა მზის ღვთაების ბაბბარის კავშირი ქართულ წარმართულ ბარბარესთან მზის ღმერთტან და ქალღმერთთან - უდავოა. სახელთა სხვადასხვაობის მიუხედავად მათი ფუნქცია და ხასიათი მთლიანობით ხასიათდება: ბარბარ - ბაბალე - ბარბარე - შამაში,
ენლილი - ლილე - და უთუ შეიძლება იწოდონ შუმერულ ქართული პანთეონის მზის ღვთებად. სვანეთში ბარბალეს სახე ღრმად დამკვიდრდა, შემდეგ შეცვალა ტარ-ღვთაებამ (" ტარ-ბედნიერმა"), ცხვრის მფარვლმა ღვთაებამ. კულტი მაინც დარჩა (ი .ჯავახიშვილი, ვ. ბარდაველიძე)
ბარბალეს საკულტო "გირგედს", მარმარილოს მრგვალ გამოსახულებას, "ხაჭაპურის გულს" უშგულის ღვთისმშობლის ეკლესიაში დღემდე ინახავენ უთუოდ მზის სიმბოლოს მნშვნელობა ჰქონდა, სენთან ბრძოლა ევალებოდა, ამიტომ უკლავდნენ ძროხას ან ხარს. მისი დღესასწაული ბარბალობა მზის მობრუნებასთან იყო დაკავშირებული. დიდ წმინდა სალოცავზე ბარბალ - დოლაშა ეძრვნებოდა სიმღერა, რაც მსხვერპლშეწირვის წინ სრულდებოდა და უდავოდ მზისა და ხარის კულტის შერწყმას გულისხმობდა:
"მზე შემოაქვთ რქებით ხარებს!! მზე შენია, ბარბალ - დოლაშ!!"
საკულტო ლოცვა სრულდებოდა ბარბალობას - სვანურად ბარბლობ, ბარბლაშ.
სარიტუალო შესაწირავი იყო რძის ფაფა, დიდი მრგვალი ხაჭაპურები (სვანურად მურგვალ ქუთ), ტაბლა (ლეჩხუმში) მრგვალი საგნები,
რომელნიც მზის დისკოს ემსგავსებიან: ნედლი წკნელის და მწვანე რტოების რგოლი, გვერგვი, გახვრეტილი კვირისტავი და სხვ...
მწვანე გრეხილის წკნელის რგოლები - "კირკვტაილები" სვანეთში განცხდაბ დღეს - ნათლიღებასაც იცოდნენ: სახლში ჰკიდებდნენ მრავლად. ეს სულ სოლარული (მზის) ატრიბუტებია. ღამით გამოცხობილ ხაჭაპურებს ბოსელში წაიღებდნენ,ან ფარეხში, იქვე ლოცულობდნენ და ჭამდნენ შინაურები, უცხოს არ უნდა ენახა.
თუ ამ რიტუალს რამე დააკლდებოდა, იმ წელს საქონელს ზიანი არ ასცდებოდა და "სულ უკუღმა მიდიოდა" პირუტყვი.
ანუ ჩვენ რომ ვიცით ლობიანების ცხობა ბარბარობაზე -
ეს წარმართული კულტის გადმონაშთია.
თან საინტერესოა კიდევ ერთი დეტალი
დეკემბერში ანუ 22 დეკემბერს ყველაზე მოკლე დღეა -
ანუ ამ დღის მერე ხდება "მზის შემობრუნება"
ანუ დღის ზრდა....
გარკვეულ წილად ეს სვანური რიტუალი ამასაც ასახავს..
აკაკი გელოვანის მითოლოგიური ლექსიკონიდან
ბარბალე
- ბაბარი, (შუმერულ ქართული ბარბარ - ბარბარე)
- ერთ ერთი უძველესი წარმართული ქალღმერთი - ქართულ (ძირითადად სვანურ) მითებში, მზის მოქცევის ადგილობრივი ღვთაება, დედობისა და ფურობის ასტრალური სახე. ეს ძალზე პოპულარული ქალღვთაება ნათლისა და ბნელის ბრძოლაში პირველს ემსახურება, ჩაბმულია კოსმოგონიურ მოვლენების რკალში, რადგან ზეგავლენას ახდენს მზის ბუნიობაზე, ებრძვის ციურ გველეშაპს, რომელიც ლამობს მზისა და მთვარი ჩაყლაპვას (კიდეც ყლაპავს ხოლმე მთვარეს და ამ დროს მთვარე სისხლისფრად ჩანს - ესაა მთვარის დაბნელების ახსნა სვანურ მითებში. შემდეგ მზე გველეშაპს ფატრავს სხივებით და ათავისუფლებს მნათობს).
უძველეს წარსულში მისი სახელობის თვე იყო დაალოებით იანვარი.
შუმერთა მზის ღვთაების ბაბბარის კავშირი ქართულ წარმართულ ბარბარესთან მზის ღმერთტან და ქალღმერთთან - უდავოა. სახელთა სხვადასხვაობის მიუხედავად მათი ფუნქცია და ხასიათი მთლიანობით ხასიათდება: ბარბარ - ბაბალე - ბარბარე - შამაში,
ენლილი - ლილე - და უთუ შეიძლება იწოდონ შუმერულ ქართული პანთეონის მზის ღვთებად. სვანეთში ბარბალეს სახე ღრმად დამკვიდრდა, შემდეგ შეცვალა ტარ-ღვთაებამ (" ტარ-ბედნიერმა"), ცხვრის მფარვლმა ღვთაებამ. კულტი მაინც დარჩა (ი .ჯავახიშვილი, ვ. ბარდაველიძე)
ბარბალეს საკულტო "გირგედს", მარმარილოს მრგვალ გამოსახულებას, "ხაჭაპურის გულს" უშგულის ღვთისმშობლის ეკლესიაში დღემდე ინახავენ უთუოდ მზის სიმბოლოს მნშვნელობა ჰქონდა, სენთან ბრძოლა ევალებოდა, ამიტომ უკლავდნენ ძროხას ან ხარს. მისი დღესასწაული ბარბალობა მზის მობრუნებასთან იყო დაკავშირებული. დიდ წმინდა სალოცავზე ბარბალ - დოლაშა ეძრვნებოდა სიმღერა, რაც მსხვერპლშეწირვის წინ სრულდებოდა და უდავოდ მზისა და ხარის კულტის შერწყმას გულისხმობდა:
"მზე შემოაქვთ რქებით ხარებს!! მზე შენია, ბარბალ - დოლაშ!!"
საკულტო ლოცვა სრულდებოდა ბარბალობას - სვანურად ბარბლობ, ბარბლაშ.
სარიტუალო შესაწირავი იყო რძის ფაფა, დიდი მრგვალი ხაჭაპურები (სვანურად მურგვალ ქუთ), ტაბლა (ლეჩხუმში) მრგვალი საგნები,
რომელნიც მზის დისკოს ემსგავსებიან: ნედლი წკნელის და მწვანე რტოების რგოლი, გვერგვი, გახვრეტილი კვირისტავი და სხვ...
მწვანე გრეხილის წკნელის რგოლები - "კირკვტაილები" სვანეთში განცხდაბ დღეს - ნათლიღებასაც იცოდნენ: სახლში ჰკიდებდნენ მრავლად. ეს სულ სოლარული (მზის) ატრიბუტებია. ღამით გამოცხობილ ხაჭაპურებს ბოსელში წაიღებდნენ,ან ფარეხში, იქვე ლოცულობდნენ და ჭამდნენ შინაურები, უცხოს არ უნდა ენახა.
თუ ამ რიტუალს რამე დააკლდებოდა, იმ წელს საქონელს ზიანი არ ასცდებოდა და "სულ უკუღმა მიდიოდა" პირუტყვი.
ანუ ჩვენ რომ ვიცით ლობიანების ცხობა ბარბარობაზე -
ეს წარმართული კულტის გადმონაშთია.
თან საინტერესოა კიდევ ერთი დეტალი
დეკემბერში ანუ 22 დეკემბერს ყველაზე მოკლე დღეა -
ანუ ამ დღის მერე ხდება "მზის შემობრუნება"
ანუ დღის ზრდა....
გარკვეულ წილად ეს სვანური რიტუალი ამასაც ასახავს..
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
მე დავწერე ბარბარეზე და სვანურ რიტუალებზე,
ანუ ბარბალესადმი მიძღვნის რიტუალს ატარებდნენ დეკემბერში
როცა ზამთრის ბუნიობა იყო
და "მზე იწყებდა მობრუნებას" -
ანუ დღე იწყებდა ზრდას,
ბარბალე იყო სოლარული სიმბოლო, მზის კულტის სახე.
და მას მსხვერპლად სწირავდნენ ხარს.
ახლა ვნახოთ კიდევ რა ქვეყნებშია ხარის შეწირვის კულტი ქალღმერთისადმი.
ТаврокатапÑÐ¸Ñ (ταυÏοκαθάψια) — ритуальный бой Ñ Ð±Ñ‹ÐºÐ¾Ð¼, извеÑтный по художеÑтвенным материалам минойÑкой цивилизации. Ðа знаменитой фреÑке КноÑÑкого дворца акробат изображён хватающим быка за рога и перепрыгивающим его через Ñпину. По-видимому, данный обрÑд предÑтавлÑл Ñобой неотъемлемую чаÑть критÑкого культа быка. Сходные мотивы обнаруживаютÑÑ Ð² археологичеÑких материалах бронзового века, проиÑходÑщих из ХеттÑкого царÑтва, Сирии, Бактрии и долины Инда. Почитание быка и бой Ñ Ð±Ñ‹ÐºÐ¾Ð¼ — раÑпроÑтранённый мотив ÑредиземноморÑких культур Старой Европы. Его пережитком ÑвлÑетÑÑ ÐºÐ¾Ñ€Ñ€Ð¸Ð´Ð° и «перепрыгивание через быка», которое до Ñих пор практикуетÑÑ Ð² некоторых уголках БаÑконии и ГаÑкони.
Тавроболий (лат. Taurobolium) — обрÑд Ð¶ÐµÑ€Ñ‚Ð²Ð¾Ð¿Ñ€Ð¸Ð½Ð¾ÑˆÐµÐ½Ð¸Ñ Ð±Ñ‹ÐºÐ¾Ð², введённый в Риме при Ðнтонинах в ÑвÑзи Ñ Ñ€Ð°ÑпроÑтранением культа ÑирийÑких и перÑидÑких божеÑтв и, в оÑобенноÑти, перÑидÑкого бога Ñолнца — Митры — и фригийÑкой Кибелы. Главный момент таинÑтва заключалÑÑ Ð² крещении кровью убитого быка или барана, которой припиÑывалаÑÑŒ Ñила возрождать окроплённых ей. При Юлиане в тавроболии принимали учаÑтие первые Ñановники гоÑударÑтва и предÑтавители выÑших жречеÑких коллегий. СущеÑтвование таинÑтва Ñ‚Ð°Ð²Ñ€Ð¾Ð±Ð¾Ð»Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð½Ð¾ проÑледить до 390 года. Ð’ Ñреде жрецов, имевших отношение к тавроболию, ÑущеÑтвовала ÑÐ»Ð¾Ð¶Ð½Ð°Ñ Ð¸ÐµÑ€Ð°Ñ€Ñ…Ð¸Ñ: так, извеÑтны титулы κόÏακες, κÏÏφιοι, leones, leaenae, ήλιοδÏόμοι, patres. Ðа многочиÑленных античных рельефах, ÑохранившихÑÑ Ð´Ð¾ нашего времени, ÑущеÑтвуют Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ñтого таинÑтва.
ანუ ქალღმერთს ხარის შეწირვის რიტუალი მოდის ანატოლიიდან,
და გავრცელებული იყო კრეტაზე, ფრიგიაში, მოგვიანებით კი მითრაიზმში.
ახლა გაჩვენებთ საინტერესო ფოტოებს -
დედა ღვთაება და შეწირული ხარების თავები სარიუალო ოთახში
ანატოლია
6000 წელი ჩვ. წ -აღმდე!
ეს რიტუალი 8 000 წლისაა
და ამ რიტუალის სამშობლო - ანატოლიაა.
იგი უსწრებს შუმერულ მითოლოგიას.


ანუ ბარბალესადმი მიძღვნის რიტუალს ატარებდნენ დეკემბერში
როცა ზამთრის ბუნიობა იყო
და "მზე იწყებდა მობრუნებას" -
ანუ დღე იწყებდა ზრდას,
ბარბალე იყო სოლარული სიმბოლო, მზის კულტის სახე.
და მას მსხვერპლად სწირავდნენ ხარს.
ახლა ვნახოთ კიდევ რა ქვეყნებშია ხარის შეწირვის კულტი ქალღმერთისადმი.
ТаврокатапÑÐ¸Ñ (ταυÏοκαθάψια) — ритуальный бой Ñ Ð±Ñ‹ÐºÐ¾Ð¼, извеÑтный по художеÑтвенным материалам минойÑкой цивилизации. Ðа знаменитой фреÑке КноÑÑкого дворца акробат изображён хватающим быка за рога и перепрыгивающим его через Ñпину. По-видимому, данный обрÑд предÑтавлÑл Ñобой неотъемлемую чаÑть критÑкого культа быка. Сходные мотивы обнаруживаютÑÑ Ð² археологичеÑких материалах бронзового века, проиÑходÑщих из ХеттÑкого царÑтва, Сирии, Бактрии и долины Инда. Почитание быка и бой Ñ Ð±Ñ‹ÐºÐ¾Ð¼ — раÑпроÑтранённый мотив ÑредиземноморÑких культур Старой Европы. Его пережитком ÑвлÑетÑÑ ÐºÐ¾Ñ€Ñ€Ð¸Ð´Ð° и «перепрыгивание через быка», которое до Ñих пор практикуетÑÑ Ð² некоторых уголках БаÑконии и ГаÑкони.
Тавроболий (лат. Taurobolium) — обрÑд Ð¶ÐµÑ€Ñ‚Ð²Ð¾Ð¿Ñ€Ð¸Ð½Ð¾ÑˆÐµÐ½Ð¸Ñ Ð±Ñ‹ÐºÐ¾Ð², введённый в Риме при Ðнтонинах в ÑвÑзи Ñ Ñ€Ð°ÑпроÑтранением культа ÑирийÑких и перÑидÑких божеÑтв и, в оÑобенноÑти, перÑидÑкого бога Ñолнца — Митры — и фригийÑкой Кибелы. Главный момент таинÑтва заключалÑÑ Ð² крещении кровью убитого быка или барана, которой припиÑывалаÑÑŒ Ñила возрождать окроплённых ей. При Юлиане в тавроболии принимали учаÑтие первые Ñановники гоÑударÑтва и предÑтавители выÑших жречеÑких коллегий. СущеÑтвование таинÑтва Ñ‚Ð°Ð²Ñ€Ð¾Ð±Ð¾Ð»Ð¸Ñ Ð¼Ð¾Ð¶Ð½Ð¾ проÑледить до 390 года. Ð’ Ñреде жрецов, имевших отношение к тавроболию, ÑущеÑтвовала ÑÐ»Ð¾Ð¶Ð½Ð°Ñ Ð¸ÐµÑ€Ð°Ñ€Ñ…Ð¸Ñ: так, извеÑтны титулы κόÏακες, κÏÏφιοι, leones, leaenae, ήλιοδÏόμοι, patres. Ðа многочиÑленных античных рельефах, ÑохранившихÑÑ Ð´Ð¾ нашего времени, ÑущеÑтвуют Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸Ñ Ñтого таинÑтва.
ანუ ქალღმერთს ხარის შეწირვის რიტუალი მოდის ანატოლიიდან,
და გავრცელებული იყო კრეტაზე, ფრიგიაში, მოგვიანებით კი მითრაიზმში.
ახლა გაჩვენებთ საინტერესო ფოტოებს -
დედა ღვთაება და შეწირული ხარების თავები სარიუალო ოთახში
ანატოლია
6000 წელი ჩვ. წ -აღმდე!
ეს რიტუალი 8 000 წლისაა
და ამ რიტუალის სამშობლო - ანატოლიაა.
იგი უსწრებს შუმერულ მითოლოგიას.

ქართული მითოლოგია
საინტერესო თემაა...
ისე სიმართლე გითხრათ მზე და მდედრი არაფრით იგივდება ერთმანეთთან, მთვარე უფროა მდედრული საწყისის მქონე, ხოლო მზე მამრულის, მხოლოდ ქართულ ტრადიციაშია ასე შებრუნებული, დანარჩენ ტრადიციებში კი არა, ამ ამბავს რაიმე ახსნა აქვს? თუ ვინმემ იცით გაგვიმხილეთ ბატონებო.
ისე სიმართლე გითხრათ მზე და მდედრი არაფრით იგივდება ერთმანეთთან, მთვარე უფროა მდედრული საწყისის მქონე, ხოლო მზე მამრულის, მხოლოდ ქართულ ტრადიციაშია ასე შებრუნებული, დანარჩენ ტრადიციებში კი არა, ამ ამბავს რაიმე ახსნა აქვს? თუ ვინმემ იცით გაგვიმხილეთ ბატონებო.

- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
რავა არ აქვს ახსნა,Makena wrote:საინტერესო თემაა...
ისე სიმართლე გითხრათ მზე და მდედრი არაფრით იგივდება ერთმანეთთან, მთვარე უფროა მდედრული საწყისის მქონე, ხოლო მზე მამრულის, მხოლოდ ქართულ ტრადიციაშია ასე შებრუნებული, დანარჩენ ტრადიციებში კი არა, ამ ამბავს რაიმე ახსნა აქვს? თუ ვინმემ იცით გაგვიმხილეთ ბატონებო.
ტყუილა კი არ დავდე აქ ჩათალ ჰუიუკის ფოტოები...

დედა მზე -
დაკავშირებულია სიცოცხლესთან,
ქალი არის სოცოცხლის მატარებელი და სიცოცხლის მომცემი.
ისევე როგორც მიწა და მზე იძლევა ნაყოფს-
ასევე ქალი იძლევა ახალ სიცოხლეს.
ამიტომ ქალი - მზე და მიწა არის ნაყოფიერების სიმბოლოები
ანუ ეს დაკავშირებულია უძველეს კულტთან -დედა ღვთაებისკულტთნა, რომელიც ყველაზე ცოტა 8 000 წლისაა...
ეს არის მატრიარქალური კულტი -
რომელოც იყო გავრცელებული ანატოლიაში.
კიბელა, ბარბალე, დემეტრა, ამ კულტის გაგრძელებაა...
ის რომ საქართველოში დედა არის მზე და დანარჩენს სამყაროში კი მთვარეა ქალი
მიუთითებს იმაზე. რომ ქართველები ვართ ანატოლიის უძვეელესი მკვიდრნი.
ყველა სხვა დანარჩენი - მოსული ერია.
ვოტ!
მინდა გავსხნა ახალი თემა ძველ ანატოლიაზე.
ვინც თურქეთში წავა -
იმათაც დაეხმარება ეს თემა
ნახონ უძველესი ცივილიზაციის კერები..
ქართული მითოლოგია
Tamari-ch.
ქალი, მიწა და მზე....
საოცარია...კაცის გარეშე ქალი როგორ არის სიცოცხლის მომცემი?
კაცი არის სიცოცხლის მომცემი, პირდაპირი და გადატანითი მნიშვნელობით. ასეთი კაცები მრავლად ჰყავდა კაცობრიობას, რომელი ერთი ჩამოვთვალო -ლაო ცზი, ზარატუშტრა, კონფუციუსი, პატანჯალი, ვასუბანდჰუ, ვიასა, აურობინდო და სხვა მრავალი...მარტო იესო და ბუდა კმარა ჩამოსათვლელად...თუმცა სიის გაგრძელება უსასრულოდ შეიძლება, სამწუხაროდ თუ საბედნიეროდ ამ სიაში ქალები ვერ მოხვდებიან, თუ ვცდები მაშინ დამისახელე მათი სახელები
ერთი ძველი ანდაზაა, ქალმა ჰკითხა ლამას, შეუძლია თუ არა ქალს გახდეს
ბუდა, ლამამ უპასუხა შეუძლია, ოღონდ ჯერ კაცი უნდა გახდეს და მერე ბუდა
კაცი და მთვარე? ეს ნამდვილად შეცდომაა
კაცი არის მზე ხოლო ქალი არის მთვარე, რომელსაც საკუთარი ნათება არ გააჩნია, იგი მხოლოდ მზის შუქს ირეკლავს და ისე ანათებს!
რაც შეეხება მიწას და მზეს ეს ორი სტიქია წყლის და ჰაერის სტიქიათა გარეშე ნაყოფიერებას ვერ ქმნის, მათ კიდევ ერთი მეხუთე სტიქია აკლიათ რომელიც სრულ ჰარმონიას ქმნის მათ შორის.
ქალი, მიწა და მზე....
საოცარია...კაცის გარეშე ქალი როგორ არის სიცოცხლის მომცემი?
კაცი არის სიცოცხლის მომცემი, პირდაპირი და გადატანითი მნიშვნელობით. ასეთი კაცები მრავლად ჰყავდა კაცობრიობას, რომელი ერთი ჩამოვთვალო -ლაო ცზი, ზარატუშტრა, კონფუციუსი, პატანჯალი, ვასუბანდჰუ, ვიასა, აურობინდო და სხვა მრავალი...მარტო იესო და ბუდა კმარა ჩამოსათვლელად...თუმცა სიის გაგრძელება უსასრულოდ შეიძლება, სამწუხაროდ თუ საბედნიეროდ ამ სიაში ქალები ვერ მოხვდებიან, თუ ვცდები მაშინ დამისახელე მათი სახელები

ერთი ძველი ანდაზაა, ქალმა ჰკითხა ლამას, შეუძლია თუ არა ქალს გახდეს
ბუდა, ლამამ უპასუხა შეუძლია, ოღონდ ჯერ კაცი უნდა გახდეს და მერე ბუდა

კაცი და მთვარე? ეს ნამდვილად შეცდომაა

რაც შეეხება მიწას და მზეს ეს ორი სტიქია წყლის და ჰაერის სტიქიათა გარეშე ნაყოფიერებას ვერ ქმნის, მათ კიდევ ერთი მეხუთე სტიქია აკლიათ რომელიც სრულ ჰარმონიას ქმნის მათ შორის.
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
კაცის სიმბოლიკა არის ხარი.საოცარია...კაცის გარეშე ქალი როგორ არის სიცოცხლის მომცემი?
ხარის კულტი და დედა ღვთაების კულტი დაკავშიორებულია ერთმანეთთან
ინანა იყო სიყვარულის ღვთაება შუმერულ მითოლოგიაში
და მისი ი ქმარი კი იყო დუმუზი -
რომელიც პროფესიით იყო - ვინ?
მწყემსი.
ფალოსური ღვთაებების წარმოგვიდგება ხოლმე ან ხარზე მჯდომი ან ხარის სახით.
გაიხსენე ვინ იცავდა ლაბირინთს - ანუ მზის სახლს?
მინოტავრი!!!
მინოტავრი კი ნახევრად ხარი და ნახევრად კაცი იყო...\
ხარი ხნავს მიწას-
და "ანაყოფიერებს" მას.
კრეტაზე ხვნა თესვის წინ ხარს კლავდნენ და მისი სისხლით ქალი ქურუმები
აპკურებდნენ მიწას
კორიდაც და ტავრომახიაც დაკავშირებულია ამ კულტებთან,
ანუ ყველაზე ძლიერი მამაკაცი -
რომელიც გაიმარჯვებდა შეჯიბრში და დაამარცხებდა ხარს-
იქნებოდა დედა ღვთაების რჩეული..
კიდევ ერთი საინეტერესო დეტალი
ხირსის მონასტერი ხომ იცით.
იქ იყო უძველესი ტრადიცია-
მამაკაცები მიდიოდნენ მონასტერში და ემსახურებოდნენ მონასტერს უსასყიდლოდ.
ასეთ ახალგაზრად კაცს ეწოდებიოდა კურატები.
ხოლო კრეტაზე და ანატოლიაში იყვნენ ე.წ .კურეტები
რომლებიც ემსახურებოდნენ დედა კიბელას.
ქალ ღვთაებას...

სხვათაშორის სიტყვა კურეტი
დაკავშირებულია ქართულ სიტყვა კუროსთან...
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია

КуреÌты (греч. κουÏῆτες): в гречеÑкой мифологии [1] название Ñпутников Реи, а также название иÑторичеÑкого племени. Ð’ микенÑких текÑтах еÑть некое божеÑтво ke-re-ta-o [2]. Первоначально куреты имели, по-видимому, ÑамоÑтоÑтельное значение как демоны раÑтительных Ñил земли.
Ð’ разных верÑиÑÑ… их могут называть детьми ЗевÑа и Геры, либо Ðполлона и нимфы Данаиды, либо родившимиÑÑ Ð¸Ð· Ñлёз ЗевÑа, либо рожденными Реей [3]. СоглаÑно неизвеÑтному лирику, «куретов и корибантов Ð“ÐµÐ»Ð¸Ð¾Ñ Ð²Ð¾Ð·Ñ€Ð°Ñтил первыми из деревьев» [4]. По Диодору, девÑть куретов были либо земнородными (рожденными Геей), либо потомками ИдейÑких дактилей. Они изобрели мечи, шлемы и плÑÑки Ñ Ð¾Ñ€ÑƒÐ¶Ð¸ÐµÐ¼ [5].
Куреты — мифичеÑкие Ñпутники Реи, Ñопровождавшие богиню, когда она иÑкала меÑто, чтобы тайно от КроноÑа родить ЗевÑа. СоглаÑно легенде, куреты поднÑли невообразимый шум, дабы заглушить им крики новорожденного бога и тем Ñамым ÑпаÑти его от неминуемой гибели в чреве Ñвоего отца. Ð’ полном вооружении они охранÑли ЗевÑа-младенца на Крите, ударÑÑ ÐºÐ¾Ð¿ÑŒÑми о щиты [6]. Ð—ÐµÐ²Ñ Ñам плÑÑал [7]. По Ñловам Страбона, они предÑтавлÑли мифичеÑкую иÑторию о рождении ЗевÑа, что-то вроде Ñатиров у ЗевÑа [8].
СоглаÑно иÑторику ИÑтру, они приноÑили детей в жертву КроноÑу [9]. По Орфею, их три [10]. СоглаÑно орфичеÑким поÑмам, их предводительницей была Ðфина, ÐºÐ¾Ñ‚Ð¾Ñ€Ð°Ñ ÑƒÐ²ÐµÐ½Ñ‡Ð°Ð»Ð° их оливковой ветвью [11]. Ðеоплатоники давали подробное опиÑание чинов куретов [12].
ИменуютÑÑ Â«Ð²Ð»Ð°Ð´ÐµÐ»ÑŒÑ†Ð°Ð¼Ð¸ доÑпехов ÐреÑ» [13]. СоÑÑ‚ÑзалиÑÑŒ в беге в Олимпии [14].
СущеÑтвует неÑколько раÑÑказов о гибели куретов. По одному из них, ÐšÑ€Ð¾Ð½Ð¾Ñ Ð¿Ñ€ÐµÐ²Ñ€Ð°Ñ‰Ð°ÐµÑ‚ их во львов, а Ð—ÐµÐ²Ñ Ð´ÐµÐ»Ð°ÐµÑ‚ царÑми зверей [15]. По другому Ñказанию, четыре курета (Лаий, Келей, Кербер и Ðголий) оÑмелилиÑÑŒ войти в пещеру ЗевÑа в медных доÑпехах, чтобы набрать мед ÑвÑщенных пчел. Они увидели пеленки ЗевÑа, и доÑпехи раÑкололиÑÑŒ на их телах, и Ð—ÐµÐ²Ñ Ð¿Ñ€ÐµÐ²Ñ€Ð°Ñ‚Ð¸Ð» их в птиц: певчего дрозда, зеленого дÑтла, кербера и Ñипуху, ÑвлÑющихÑÑ Ð±Ð»Ð°Ð³Ð¾Ð¿Ñ€Ð¸Ñтными предзнаменованиÑми [16] (иÑÑ‚Ð¾Ñ€Ð¸Ñ Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð° на амфоре из Вульчи 6 в. до н. Ñ. [17]). Либо Ð—ÐµÐ²Ñ Ð¿ÐµÑ€ÐµÐ±Ð¸Ð» куретов, когда те по проÑьбе Геры ÑпрÑтали Ðпафа [18]. Мегарон куретов был в МеÑÑене [19].
СоглаÑно раÑÑказу Диодора, пÑть куретов — потомки первых куретов — прибыли на ХерÑÐ¾Ð½ÐµÑ ÐšÐ°Ñ€Ð¸Ð¹Ñкий, изгнали карийцев и обоÑновалиÑÑŒ в Ñтране, разделив ее на пÑть чаÑтей, причем каждый из куретов оÑновал город [20].
Им поÑвÑщены XXXI и XXXVIII орфичеÑкие гимны.
ქართული მითოლოგია
Tamari-ch.
პასუხი ვერ მივიღე რაც სრულიად ბუნებრივია
ყოფილა ოდესმე ქალი თუნდაც მითიური, რომელსაც მამაკაცური საწყისის ჩარევის გარეშე ახალი სიცოცხლე შეუქმნია?
პასუხი ვერ მივიღე რაც სრულიად ბუნებრივია

ყოფილა ოდესმე ქალი თუნდაც მითიური, რომელსაც მამაკაცური საწყისის ჩარევის გარეშე ახალი სიცოცხლე შეუქმნია?
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
Makena ეს ყველაფერი რასაც შენ წერ -კაცი არის სიცოცხლის მომცემი, პირდაპირი და გადატანითი მნიშვნელობით. ასეთი კაცები მრავლად ჰყავდა კაცობრიობას, რომელი ერთი ჩამოვთვალო -ლაო ცზი, ზარატუშტრა, კონფუციუსი, პატანჯალი, ვასუბანდჰუ, ვიასა, აურობინდო და სხვა მრავალი...მარტო იესო და ბუდა კმარა ჩამოსათვლელად...თუმცა სიის გაგრძელება უსასრულოდ შეიძლება, სამწუხაროდ თუ საბედნიეროდ ამ სიაში ქალები ვერ მოხვდებიან, თუ ვცდები მაშინ დამისახელე მათი სახელები
არის ბევრად გვიანდელი
ვიდრე ის, რასაც მე ვწერ.
საუბარი 8000 წელზე.
სად იყო მაშინ ზარატუშტრა და ბუდა..

- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
გაგიტყდა?კაცი და მთვარე? ეს ნამდვილად შეცდომაა კაცი არის მზე ხოლო ქალი არის მთვარე, რომელსაც საკუთარი ნათება არ გააჩნია, იგი მხოლოდ მზის შუქს ირეკლავს და ისე ანათებს!

აი რას უშვრება ხალხს პატრიარქატი...
ქართული მითოლოგია
Tamari-ch.
გამიტყდა?
რაც მოგწერე ვერაფერზე პასუხი ვერ გამეცი, მთვარე და კაცი აი ეს იყო ყველაფრის პასუხი
ზარატუშტრა, ბუდა, იესო, ყოველთვის იყვნენ და იქნებიან მათ იმ დროს სხვა სახელები ერქვათ, აი ადეპტი ქალები არასდროს ყოფილან და არც მომავალში იქნებიან
არც ერთ ტრადიციას არ ახსოვს ადეპტი ქალი!
იქნებ ერთი ადეპტი ქალის სახელი დამისახელო, მიდი შეეცადე
რაც არ არი არარიო...ხომ გაგიგონია.
ჭადრაკის არ იყოს, დედოფალი ყველაზე მეტს დარბის მაგრამ მთავარი მაინც მეფეა, და მეფე ყოველთვის კაცია !!!
გამიტყდა?


რაც მოგწერე ვერაფერზე პასუხი ვერ გამეცი, მთვარე და კაცი აი ეს იყო ყველაფრის პასუხი


ზარატუშტრა, ბუდა, იესო, ყოველთვის იყვნენ და იქნებიან მათ იმ დროს სხვა სახელები ერქვათ, აი ადეპტი ქალები არასდროს ყოფილან და არც მომავალში იქნებიან



იქნებ ერთი ადეპტი ქალის სახელი დამისახელო, მიდი შეეცადე



ჭადრაკის არ იყოს, დედოფალი ყველაზე მეტს დარბის მაგრამ მთავარი მაინც მეფეა, და მეფე ყოველთვის კაცია !!!
Last edited by Makena on 27 სექ 2009, 14:17, edited 2 times in total.
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
Makena
აგერ ბატონო
მე სულ სხვა რამეზე გელაპარაკები
БогинÑ-мать
ЧаÑто БогинÑ-Мать ÑоотноÑитÑÑ Ñ Ð·ÐµÐ¼Ð»ÐµÐ¹, она ÑвлÑетÑÑ Ð¿Ð¾Ð»Ð½ÐµÐ¹ÑˆÐ¸Ð¼ воплощением женÑкого творчеÑкого начала. Мать дарует жизнь, поÑтому Ñамый важнейший ее атрибут — плодовитоÑть. Ðо в древнейшей мифологии БогинÑ-мать не только даровала жизнь, но и отбирала. ОтÑюда зачаÑтую она и Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ð³Ð¾ царÑтва.
Ð’ древноÑти культ Матери ноÑил почти универÑальный характер. ÐÑ€Ñ…ÐµÐ¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð´Ð°ÐµÑ‚ ÑвидетельÑтва широкого раÑпоÑÑ‚Ñ€Ð°Ð½ÐµÐ½Ð¸Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð° Матери в каменном веке. Ðа огромном проÑтранÑтве от Пиренеев до Сибири: в доарийÑкой Индии, в доизраильÑкой ПалеÑтине, в Финикии, в Шумере, и ÑÐµÐ³Ð¾Ð´Ð½Ñ Ð½Ð°Ñ…Ð¾Ð´ÑÑ‚ женÑкие фигурки, вырезанные из ÐºÐ°Ð¼Ð½Ñ Ð¸Ð»Ð¸ коÑти. Такие ÑтатуÑтки называют «венерами». У них имеютÑÑ Ð¾Ð±Ñ‰Ð¸Ðµ черты: большие груди и бедра, нередко отÑутÑтвие головы.
Ð Ñдом Ñ Ð‘Ð¾Ð³Ð¸Ð½ÐµÐ¹-матерью приÑутÑтвует образ БожеÑтвенного Ñупруга и БожеÑтвенного дитÑ.
Ð’ период патриархата, когда в религии ведущее меÑто занÑли боги, а не богини, культ Богини-Матери зачаÑтую приобретает оргиаÑтичеÑкий характер.
ÐрмÑнÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðнаит — богинÑ-мать, Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð¿Ð»Ð¾Ð´Ð¾Ñ€Ð¾Ð´Ð¸Ñ Ð¸ любви.
ÐфриканÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ð‘Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ ÐœÐ¸Ð½Ð¾Ñ…Ð°
ГальÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Кори — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð›ÑƒÐ½Ñ‹
ГречеÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðртемида ÐффеÑкаÑ
Ðфина
Ðфродита
Деметра
Гера
ГеÑ
ПерÑефона
ДревнеарабÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðллат
ЕгипетÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
ИÑида
Хатор
ЗороаÑтрийÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðнахита — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ñ‡Ð¸Ñтоты и непорочноÑти
ИндуиÑÑ‚ÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðдити — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð°Ñ€Ð¸ÐµÐ² Индии
Деви
Матри — в индуиÑÑ‚Ñкой мифологии богини-матери
Шакти — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð¶ÐµÐ½Ñкого начала, Ð’ÑеленÑÐºÐ°Ñ ÐœÐ°Ñ‚ÑŒ
КельтÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðну (Ðна), Дана — матерь ирландÑких богов
Бригита
МалоазийÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ма — каппадокийÑÐºÐ°Ñ Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ
Кибела
ÐœÐ¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ ÐšÐ°Ð²ÐºÐ°Ð·Ð°
ÐÐ¾Ñ (мифологиÑ)
ÐœÐ¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¦ÐµÐ½Ñ‚Ñ€Ð°Ð»ÑŒÐ½Ð¾Ð¹ Ðмерики
Сейба — богинÑ- мать майÑ
Ðтлатонин (науатль Atlatonin) — одно из имён ацтекÑкой богини-матери
ÐœÐ¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð®Ð¶Ð½Ð¾Ð¹ Ðмерики
Пачамама — Мать-ЗемлÑ, Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð½Ð°Ñ€Ð¾Ð´Ð¾Ð² Ðнд
РимÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Венера
Матер Матута (лат. Mater Matuta),
Юнона
СлавÑнÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Мокошь, Мока — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð±Ñ€Ð°ÐºÐ° и родов, прÑха, прÑÐ´ÑƒÑ‰Ð°Ñ Ð±ÐµÑконечную прÑжу
Рожаницы — женÑкие божеÑтва плодородиÑ, покровительницы рода, Ñемьи, домашнего очага
ТюркÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Умай
Шумеро-аккадÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Иштар
Ðамму — богинÑ-мать, прародительница богов; учаÑтвовала в Ñоздании из глины первых людей.
Инанна
ÐинхурÑаг
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0% ... 1%82%D1%8C
აგერ ბატონო
მე სულ სხვა რამეზე გელაპარაკები
БогинÑ-мать
ЧаÑто БогинÑ-Мать ÑоотноÑитÑÑ Ñ Ð·ÐµÐ¼Ð»ÐµÐ¹, она ÑвлÑетÑÑ Ð¿Ð¾Ð»Ð½ÐµÐ¹ÑˆÐ¸Ð¼ воплощением женÑкого творчеÑкого начала. Мать дарует жизнь, поÑтому Ñамый важнейший ее атрибут — плодовитоÑть. Ðо в древнейшей мифологии БогинÑ-мать не только даровала жизнь, но и отбирала. ОтÑюда зачаÑтую она и Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð¿Ð¾Ð´Ð·ÐµÐ¼Ð½Ð¾Ð³Ð¾ царÑтва.
Ð’ древноÑти культ Матери ноÑил почти универÑальный характер. ÐÑ€Ñ…ÐµÐ¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð´Ð°ÐµÑ‚ ÑвидетельÑтва широкого раÑпоÑÑ‚Ñ€Ð°Ð½ÐµÐ½Ð¸Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð° Матери в каменном веке. Ðа огромном проÑтранÑтве от Пиренеев до Сибири: в доарийÑкой Индии, в доизраильÑкой ПалеÑтине, в Финикии, в Шумере, и ÑÐµÐ³Ð¾Ð´Ð½Ñ Ð½Ð°Ñ…Ð¾Ð´ÑÑ‚ женÑкие фигурки, вырезанные из ÐºÐ°Ð¼Ð½Ñ Ð¸Ð»Ð¸ коÑти. Такие ÑтатуÑтки называют «венерами». У них имеютÑÑ Ð¾Ð±Ñ‰Ð¸Ðµ черты: большие груди и бедра, нередко отÑутÑтвие головы.
Ð Ñдом Ñ Ð‘Ð¾Ð³Ð¸Ð½ÐµÐ¹-матерью приÑутÑтвует образ БожеÑтвенного Ñупруга и БожеÑтвенного дитÑ.
Ð’ период патриархата, когда в религии ведущее меÑто занÑли боги, а не богини, культ Богини-Матери зачаÑтую приобретает оргиаÑтичеÑкий характер.
ÐрмÑнÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðнаит — богинÑ-мать, Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð¿Ð»Ð¾Ð´Ð¾Ñ€Ð¾Ð´Ð¸Ñ Ð¸ любви.
ÐфриканÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ð‘Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ ÐœÐ¸Ð½Ð¾Ñ…Ð°
ГальÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Кори — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð›ÑƒÐ½Ñ‹
ГречеÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðртемида ÐффеÑкаÑ
Ðфина
Ðфродита
Деметра
Гера
ГеÑ
ПерÑефона
ДревнеарабÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðллат
ЕгипетÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
ИÑида
Хатор
ЗороаÑтрийÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðнахита — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ñ‡Ð¸Ñтоты и непорочноÑти
ИндуиÑÑ‚ÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðдити — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð°Ñ€Ð¸ÐµÐ² Индии
Деви
Матри — в индуиÑÑ‚Ñкой мифологии богини-матери
Шакти — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð¶ÐµÐ½Ñкого начала, Ð’ÑеленÑÐºÐ°Ñ ÐœÐ°Ñ‚ÑŒ
КельтÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ðну (Ðна), Дана — матерь ирландÑких богов
Бригита
МалоазийÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Ма — каппадокийÑÐºÐ°Ñ Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ
Кибела
ÐœÐ¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ ÐšÐ°Ð²ÐºÐ°Ð·Ð°
ÐÐ¾Ñ (мифологиÑ)
ÐœÐ¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¦ÐµÐ½Ñ‚Ñ€Ð°Ð»ÑŒÐ½Ð¾Ð¹ Ðмерики
Сейба — богинÑ- мать майÑ
Ðтлатонин (науатль Atlatonin) — одно из имён ацтекÑкой богини-матери
ÐœÐ¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð®Ð¶Ð½Ð¾Ð¹ Ðмерики
Пачамама — Мать-ЗемлÑ, Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð½Ð°Ñ€Ð¾Ð´Ð¾Ð² Ðнд
РимÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Венера
Матер Матута (лат. Mater Matuta),
Юнона
СлавÑнÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Мокошь, Мока — Ð±Ð¾Ð³Ð¸Ð½Ñ Ð±Ñ€Ð°ÐºÐ° и родов, прÑха, прÑÐ´ÑƒÑ‰Ð°Ñ Ð±ÐµÑконечную прÑжу
Рожаницы — женÑкие божеÑтва плодородиÑ, покровительницы рода, Ñемьи, домашнего очага
ТюркÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Умай
Шумеро-аккадÑÐºÐ°Ñ Ð¼Ð¸Ñ„Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ
Иштар
Ðамму — богинÑ-мать, прародительница богов; учаÑтвовала в Ñоздании из глины первых людей.
Инанна
ÐинхурÑаг
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0% ... 1%82%D1%8C
ქართული მითოლოგია
ბოდიშს ვიხდი თქვენს პაექრობაშს რომ ვიჭრები 
Makena
.... ადეპტობის რა მოგახსენოთ, მგარამ ... ღმრთისმშობელი

Makena
.... ადეპტობის რა მოგახსენოთ, მგარამ ... ღმრთისმშობელი
ქართული მითოლოგია
ნიმფანიმფა wrote:ბოდიშს ვიხდი თქვენს პაექრობაშს რომ ვიჭრები
Makena
.... ადეპტობის რა მოგახსენოთ, მგარამ ... ღმრთისმშობელი
ღვთისმშობელი იესოს დედაა და მისი მიმდევარი, იესოა მთავარი.

Last edited by Makena on 04 ივლ 2009, 12:20, edited 1 time in total.
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ქართული მითოლოგია
A mother goddess is a term used to refer to any goddess associated with motherhood, fertility, creation or the bountiful embodiment of the Earth. When equated with the Earth or the natural world such goddesses are sometimes referred to as Mother Earth or as the Earth Mother.
There have been many different mother goddesses throughout history and in the present day, including such deities as the Hindu Kali Ma, ancient Greek Gaia and ancient Irish Anu. In some forms of Neopaganism, and in the Hindu idea of Shakti, all the many mother goddesses are viewed as being the embodiment of one singular deity.

In Anatolia, the Neolithic settlement from 7500 BC, Çatalhöyük, has yielded many examples of worship of a mother goddess. Examples found show that images of the goddess greatly exceeded the small number of a male deity found in early associations and that the male images eventually ceased to appear at all after a certain time, as evidenced in the temporal stratification of the excavations of the site. [4] To date eighteen levels have been identified. These careful figurines were found primarily in areas Mellaart believed to be shrines. One, however – a stately goddess seated on a throne flanked by two lionesses – was found in a grain bin, which Mellaart suggests might have been a means of ensuring the harvest or protecting the food supply.[5] The image to the right was found in excavations there and depicts a Mother Goddess seated on a throne that is flanked by two lionesses. It is dated as c. 6000-5500 BC and resides in the Museum of Anatolian Civilizations in Ankara.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mother_goddess
There have been many different mother goddesses throughout history and in the present day, including such deities as the Hindu Kali Ma, ancient Greek Gaia and ancient Irish Anu. In some forms of Neopaganism, and in the Hindu idea of Shakti, all the many mother goddesses are viewed as being the embodiment of one singular deity.

In Anatolia, the Neolithic settlement from 7500 BC, Çatalhöyük, has yielded many examples of worship of a mother goddess. Examples found show that images of the goddess greatly exceeded the small number of a male deity found in early associations and that the male images eventually ceased to appear at all after a certain time, as evidenced in the temporal stratification of the excavations of the site. [4] To date eighteen levels have been identified. These careful figurines were found primarily in areas Mellaart believed to be shrines. One, however – a stately goddess seated on a throne flanked by two lionesses – was found in a grain bin, which Mellaart suggests might have been a means of ensuring the harvest or protecting the food supply.[5] The image to the right was found in excavations there and depicts a Mother Goddess seated on a throne that is flanked by two lionesses. It is dated as c. 6000-5500 BC and resides in the Museum of Anatolian Civilizations in Ankara.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mother_goddess