ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
Moderators: Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
ბატონო ქვევრო, რა გაწყენიეთ მე და ლამამ ამის ფასი, ჩვენ მეფის წინააღმდეგი კი არა ვართ , არამედ ბუტაფორიის და გაყალბების.]
როგორ გგონია , პრეზიდენტი არ გვეღირსა ჩვენი ნებით და თამარის შთამომავალს აქ ვინმე გააჭაჭანებს?
გულუბრყვილობა ხანდახან ცუდია.
როგორ გგონია , პრეზიდენტი არ გვეღირსა ჩვენი ნებით და თამარის შთამომავალს აქ ვინმე გააჭაჭანებს?
გულუბრყვილობა ხანდახან ცუდია.
Last edited by ლეონტი on 30 იან 2009, 20:16, edited 1 time in total.
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
შე კაცო ჯერ არ დამიდია და სად მოასწარი წაკითხვალეონტი wrote:ბატონო ქვევრო, რა გაწყენიეთ მე და ლამამ ამის ფასი, ჩვენ მეფის წინააღმდეგი კი არა ვართ , არამედ ბუტაფორიის და გაყალბების.



Last edited by qvevri on 04 თებ 2009, 09:52, edited 2 times in total.
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
მეფე გვინდა მოურავი კი არა.
მეღვინეთუხუცესი ცოცხალია.

მეღვინეთუხუცესი ცოცხალია.

ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
სოფელი ამაშუკეთი. ეს ტაძარი მე ტელევიზიით ვნაზე და ფრიად დავინტერესდი. ამას წინათ იმერეთში გახლდით და შევიარე. ტს ტაძარი გახლავთ ბორითთან ახლოს, აქედან რომ მივდივართ გზიდან მარცხნივაა სოფლის სასაფლაოზე, ხიდზე გადავალთ თუ არა. მთავარის ტრასიდან იქნება ალბათ 150 ან მაქსიმუმ 200 მეტრი. ერთობ საინტერესო ტაძარი თავისი მდიდრული და საინტერესო ფრესკებით. ტაძარი სამნავიანია, დასავლეთის ფასადზე გამოსახულია ვერძის თავი ხოლო შიგნით ფრესკაზე გამოსახულია ქტიტორი. მოკლედ ვინ იცით ამ ტაძრის შესახებ ცოტა რამე მიაწერეთ ამ მშრალ ინფორმაციას. ვვარაუდობ, რომ გიორგი ბაგრატიონი დაგვეხმარება.







დავით მეოთხე და მისი ვაჟი დემეტრე

წმ. გიორგი








დავით მეოთხე და მისი ვაჟი დემეტრე

წმ. გიორგი

ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
qvevri
არ გვინდა მეფე
მიდი ეხლა და სასახლეები უშენე 
არ გვინდა მეფე


ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
Jimmy
ტი უვერენ?
ტი უვერენ?
Last edited by ლეონტი on 26 თებ 2009, 23:51, edited 1 time in total.
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
ფრესკებზე მდიდრული და საინტერესო რა გითხრა.qvevri wrote:ერთობ საინტერესო ტაძარი თავისი მდიდრული და საინტერესო ფრესკებით. ტაძარი სამნავიანია, დასავლეთის ფასადზე გამოსახულია ვერძის თავი
ტაბაკინის ეკლესიის ანალოგია და გვიან ფეოდალური ხანის პრიმიტიულ ფრესკებს მიეკუთვნება, ბუგეულშია კიდო მსგავსი.
ნეტუ ტამ ვიზანტისკოგო შიკა, ნო ვსიო ტაკი დოროგო , ბეზუსლოვნო.
აი ვერძი კი გაცილებით ადრეული დეტალია ფასადზე.
მეტს ვერ ვქაჩავ.
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
დიახ 100% დარწმუნებული ვარ რომ არაააააალეონტი wrote:Jimmy
ტი უვერენ?



ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
Jimmy
ლეონტი
ყმაწვილებო თქვენისავე ნებართვი შეგახსენებთ ამ თემის თავფურცელს:
ჩემო კარგებო, მოდით ამ თემაში დავაწყოთ ის სურათები და ინფორმაციები, რომლების შესაძლოა გამოადგეთ ჩვენს თანაფორუმელებს. რადგან იდეის ავტორი მე გახლავართ, მინდა გითხრათ, რომ ამ თემას მოდერთან შეთანხმებით შიგა და შიგ მეც გავაკონტროლებ და თუ თემა არასწორ მიმართულებას მიიღებს შესაბამის ზომებს მივიღებთ. მოდით ამ თემაშI ვისაუბროდ ძველ ქართულ არქიტექტურულ და ხუროთმოძღვრულ ძეგლებზე(ტაძარ-მონასტრები, ციხეები, ძველი ხიდები, ფრესკები, კოშკები და სხვა ძველი ნაგებობები), რომლებიც შესაძლოა ახლო მომავალში ჩვენი კარვული გასვლის მიზეზიც კი გახდეს. თემაში შეიძლება დაიდოს ასევე სხვა საინტერესო ინფორმაციაც, რაც კი შესაძლოა ვინმეს გამოადგეს, მაგალითად(ეს თემა უკვე გახსნილია, მაგრამ მაინც) ფუტკარი ან რომელიმე ქართული ხეხილის, შინაური ცხოველის, ვაზის, ბოსტნეულისა და სხვათა შესახებ. თავი შევიკავოთ იმგვარი ინფორმაციისაგან, როგორიც მაგალითად ქართულ და ყოვლად სამარცხვინო ჟურნალ-გაზეთებში(როგორიცაა "გზა", "სარკე") იბეჭდებ, იგულისხმება: ამა და ამ კაცის ცოლი გაბოზდა; ამა და ამ ქალს ბებია გაუთხოვდა; ქართველი პარლამენტარი ბატონი ესა და ეს თურმე პედარასტი ყოფილა; ვიღაცის ცოლმა ვიღაცის ქმართან ამდენჯერ და ამდენჯერ იკოტრიალა ლოგინში და ასე შემდეგ. გთხოვთ ამ საკითხს სრული სერიოზულობით მოვეკიდოთ. შევეცადოთ, რომ სურათების ხარისხი დავხვეწოთ(არამარტო ამ თემისათვის, არამედ საერთოდ კარავში, რაც ამჟამად ხდებ ეს ნამდვილი მარაზმია )
ლეონტი
ყმაწვილებო თქვენისავე ნებართვი შეგახსენებთ ამ თემის თავფურცელს:
ჩემო კარგებო, მოდით ამ თემაში დავაწყოთ ის სურათები და ინფორმაციები, რომლების შესაძლოა გამოადგეთ ჩვენს თანაფორუმელებს. რადგან იდეის ავტორი მე გახლავართ, მინდა გითხრათ, რომ ამ თემას მოდერთან შეთანხმებით შიგა და შიგ მეც გავაკონტროლებ და თუ თემა არასწორ მიმართულებას მიიღებს შესაბამის ზომებს მივიღებთ. მოდით ამ თემაშI ვისაუბროდ ძველ ქართულ არქიტექტურულ და ხუროთმოძღვრულ ძეგლებზე(ტაძარ-მონასტრები, ციხეები, ძველი ხიდები, ფრესკები, კოშკები და სხვა ძველი ნაგებობები), რომლებიც შესაძლოა ახლო მომავალში ჩვენი კარვული გასვლის მიზეზიც კი გახდეს. თემაში შეიძლება დაიდოს ასევე სხვა საინტერესო ინფორმაციაც, რაც კი შესაძლოა ვინმეს გამოადგეს, მაგალითად(ეს თემა უკვე გახსნილია, მაგრამ მაინც) ფუტკარი ან რომელიმე ქართული ხეხილის, შინაური ცხოველის, ვაზის, ბოსტნეულისა და სხვათა შესახებ. თავი შევიკავოთ იმგვარი ინფორმაციისაგან, როგორიც მაგალითად ქართულ და ყოვლად სამარცხვინო ჟურნალ-გაზეთებში(როგორიცაა "გზა", "სარკე") იბეჭდებ, იგულისხმება: ამა და ამ კაცის ცოლი გაბოზდა; ამა და ამ ქალს ბებია გაუთხოვდა; ქართველი პარლამენტარი ბატონი ესა და ეს თურმე პედარასტი ყოფილა; ვიღაცის ცოლმა ვიღაცის ქმართან ამდენჯერ და ამდენჯერ იკოტრიალა ლოგინში და ასე შემდეგ. გთხოვთ ამ საკითხს სრული სერიოზულობით მოვეკიდოთ. შევეცადოთ, რომ სურათების ხარისხი დავხვეწოთ(არამარტო ამ თემისათვის, არამედ საერთოდ კარავში, რაც ამჟამად ხდებ ეს ნამდვილი მარაზმია )
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
qvevri
კარგი
კარგი

ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა

დავით აღმაშენებლის საფლავი რომელიც იმყოფება გელათის მთავარი ტაძრის სამხრეთით ორსართულიან გრძელ შენობაშია. საფლავს ზემოდან უზარმაზარი ქვა ადევს წარწერით: - `ესე არს განსასვენებელი ჩემი უკუნითი უკუნისამდე, რამეთუ მონავს ამას დავემკვიდრო მე~



Last edited by Jimmy on 27 თებ 2009, 09:50, edited 1 time in total.
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
vaxuSti batinoSvilis gadmocemiT, am adgils raWa Semdegi SemTxvevis gamo darqmevia: erT qarTvel monadires, romelic aq pirvelad dasaxlebula, naqeraladan gadmouxedavs, gancvifrebula rionis viwro da Rrma xeobiT, igi WisaTvis miumsgavsebia da wamouZaxavs: ,,es ra Wa yofilao!” amis Semdeg am mxares raWa darqmevia.


Last edited by Jimmy on 27 თებ 2009, 09:50, edited 1 time in total.
ეს ს ა ი ნ ტ ე რ ე ს ო ა
ნიკორწმინდა
ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლი, გუმბათოვანი ტაძარი. მდებარეობს ამავე სახელწოდების სოფელში. დასავლეთის შესასვლელის წარწერის მიხედვით იგი საქართველოს მეფის, ბაგრატ III-ის დროს 1010-1014 წლებში აუგიათ. ტაძარი გარედან მცირემკლავებიანი სწორკუთხა ჯვრის ფორმისაა, შიგნიდან კი ხუთაფსიდიანია. დასავლეთით სწორკუთხა მკლავი აქვს. აფსიდის შვერილებზე, რომელთაც ნახევარსვეტის ფორმა აქვთ, აღმართულია ექვსწახნაგა გუმბათის ყელი. გუმბათის წრეზე გადასვლა ხდება აფრების მეშვეობით. საკურთხევლის აფსიდის ბემისა და დასავლეთის მკლავის გამო შინაგანი სივრცე შესამჩნევად არის დაგრძელებული. მთავარი ღერძის გასწვრივ აღმოსავლეთიდან დასავლეთისაკენ. ინტერიერში შემონახულია XVII საუკუნის ფრესკები, გვიანდელი ხანის ქართული კედლის მხატვრობის დამახასიათებელი ნიმუშები. ეკლესიის ფასადები შემოსილია კარგად გათლილი ქვითა და დამუშავებულია უწყვეტი თაღედით. ასეთივე თაღედით არის დამუშავებული 12-სარკმლიანი გუმბათის ყელიც. ტაძარი უხვად არის შემკული მდიდრული ჩუქურთმებით, დიდი ადგილი უჭირავს აგრეთვე სიუჟეტურ მრავალფიგურიან რელიეფებს:"ფერისცვალება", "მეორედ მოსვლა", "ჯვრის ამაღლება", წმინდანთა ფიგურებს, რეალურ და ფანტასტიკურ ცხოველებს, გამოსახულებებს რომლებიც ერთი მთლიანი, წინასწარ გააზრებული პროგრამის შემადგენელ ნაწილებს წარმოადგენენ. რელიგიური ხასიათის სიუჟეტებთან ერთად ნიკორწმინდის ფასადებზე ვხვდებით ხალხურ, წინარექრისტიანულ რწმენასთან დაკავშირებულ ელემენტებს, რომელთაც სათანადო განმარტებითი წარწერებიც აქვთ დართული: ’’სირაქლემი’’ ’ქათქმ-ვეშაპი’’ ”ხარი ზებუ”, ”ფასქუნჯი” და ა.შ. სარკმლებს ირგვლივ შემოუყვება ჩუქურთმიანი არშიები. დაკვირვება მოწმობს, რომ ტაძრის ორნამენტაციაზე სხვადასხვა ოსტატს უმუშავნია. ეკლესიის სამხრეთისა და დასავლეთის კარიბჭეები მოგვიანებითაა მიშენებული, მაგრამ ისინიც XI საუკუნის I ნახევარს განეკუთვნება.
1534 შენობა განუახლებია იმერეთის მეფეს ბაგრატ III-ს. ტაძრის ეზოში აღმართული სამსართულიანი სამრეკლო XIX საუკუნის II ნახევარით თარიღდება






ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლი, გუმბათოვანი ტაძარი. მდებარეობს ამავე სახელწოდების სოფელში. დასავლეთის შესასვლელის წარწერის მიხედვით იგი საქართველოს მეფის, ბაგრატ III-ის დროს 1010-1014 წლებში აუგიათ. ტაძარი გარედან მცირემკლავებიანი სწორკუთხა ჯვრის ფორმისაა, შიგნიდან კი ხუთაფსიდიანია. დასავლეთით სწორკუთხა მკლავი აქვს. აფსიდის შვერილებზე, რომელთაც ნახევარსვეტის ფორმა აქვთ, აღმართულია ექვსწახნაგა გუმბათის ყელი. გუმბათის წრეზე გადასვლა ხდება აფრების მეშვეობით. საკურთხევლის აფსიდის ბემისა და დასავლეთის მკლავის გამო შინაგანი სივრცე შესამჩნევად არის დაგრძელებული. მთავარი ღერძის გასწვრივ აღმოსავლეთიდან დასავლეთისაკენ. ინტერიერში შემონახულია XVII საუკუნის ფრესკები, გვიანდელი ხანის ქართული კედლის მხატვრობის დამახასიათებელი ნიმუშები. ეკლესიის ფასადები შემოსილია კარგად გათლილი ქვითა და დამუშავებულია უწყვეტი თაღედით. ასეთივე თაღედით არის დამუშავებული 12-სარკმლიანი გუმბათის ყელიც. ტაძარი უხვად არის შემკული მდიდრული ჩუქურთმებით, დიდი ადგილი უჭირავს აგრეთვე სიუჟეტურ მრავალფიგურიან რელიეფებს:"ფერისცვალება", "მეორედ მოსვლა", "ჯვრის ამაღლება", წმინდანთა ფიგურებს, რეალურ და ფანტასტიკურ ცხოველებს, გამოსახულებებს რომლებიც ერთი მთლიანი, წინასწარ გააზრებული პროგრამის შემადგენელ ნაწილებს წარმოადგენენ. რელიგიური ხასიათის სიუჟეტებთან ერთად ნიკორწმინდის ფასადებზე ვხვდებით ხალხურ, წინარექრისტიანულ რწმენასთან დაკავშირებულ ელემენტებს, რომელთაც სათანადო განმარტებითი წარწერებიც აქვთ დართული: ’’სირაქლემი’’ ’ქათქმ-ვეშაპი’’ ”ხარი ზებუ”, ”ფასქუნჯი” და ა.შ. სარკმლებს ირგვლივ შემოუყვება ჩუქურთმიანი არშიები. დაკვირვება მოწმობს, რომ ტაძრის ორნამენტაციაზე სხვადასხვა ოსტატს უმუშავნია. ეკლესიის სამხრეთისა და დასავლეთის კარიბჭეები მოგვიანებითაა მიშენებული, მაგრამ ისინიც XI საუკუნის I ნახევარს განეკუთვნება.
1534 შენობა განუახლებია იმერეთის მეფეს ბაგრატ III-ს. ტაძრის ეზოში აღმართული სამსართულიანი სამრეკლო XIX საუკუნის II ნახევარით თარიღდება





