უკვე შემდგარი ლაშქრობების შესახებ
Moderators: Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 07 ოქტ 2008, 23:18
ნეკრესი საინტერესო ასამბლეათა ნაგებობაა....
ეს ტაძარი 8-9 საუკუნეშია აგებული, ტაძარი აგებულია მაღალი არქიტექტურული გემოვნებით და გამოირჩევა ფორმების თავისებურებით. ეკლესიის სამრეკლო, როგორც ჩანს, სათვალთვალო კოშკადაც გამოიყენებოდა. ის რამდენიმე სართულიანია და ირგვლივ სათოფურები აქვს ამოჭრილი.
ტაძრის კედლებზე სანთლის დანთება ზოგისთვის ჩვეულებაა, ეს კი კედლის სერიოზულ დაზიანებას იწვევს..........
[/img]
http://i060.radikal.ru/0810/fd/59ecf933a506.jpg
ამიტომაც გაჩნდა თხოვნა მლოცველთა მიმართ

მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 07 ოქტ 2008, 23:19
თამარის მეუღლე.......

......
მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
-
bususa
- ბოდიალა
- Posts: 148
- Joined: 24 ივლ 2008, 14:52
- Location: Tbilisi...
Post
by bususa » 07 ოქტ 2008, 23:25
-
Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
Post
by Tamari-ch. » 07 ოქტ 2008, 23:27
bususa
ეს სავარაუდოდ იყო წარმართული ტაძარი -
ფორმის მიხედვით მითრაიდული -
ნეკრესი უძველესი დროიდან იყო ცნობილი როგორც
საკულტო ქალაქი...
იმიტომაც მოვიდა აქ აბიბოს ნეკრესელი
ეს ტაძარი ხანძრის შედეგად განადგურდა.
ჩაფიქრებული მქონდა იმ დღეს გვენახა ახლოდან ეს ნანგრევები -
მაგრამ იქაურებმა არ გვირჩიეს -
გველებითაა სავსეო-
და თან ცხელი დღე იყო ძალიან.
მერე მარშრუტკა ახლოს ვერ მივაო
და მოკლედ ,
გადაწყდა-
ზამთარში ჩავალთ იქ -
ყვარელის სარეისო ტრანსპორტს გამოვყვებით
Last edited by
Tamari-ch. on 07 ოქტ 2008, 23:30, edited 1 time in total.
-
Archil
- იეტი
- Posts: 6877
- Joined: 07 აპრ 2005, 13:17
- Location: ტიფლისის თავზე
-
Contact:
Post
by Archil » 07 ოქტ 2008, 23:29
bususa
მაგაზე კახას უწერია ჩემს მონაყოლში და იქ ნახეთ
а в горах по утрам туман, дым твоих Ñигарет,
еÑли хочешь Ñоити Ñ ÑƒÐ¼Ð°, лучше ÑпоÑобов нет !!!

-
Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
Post
by Tamari-ch. » 07 ოქტ 2008, 23:36
აი კახას პოსტი -
http://karavi.caucasus.net/viewtopic.php?t=1503&start=0
არჩილ,
რაც შენ მოყევი ღირის შეწირვაზე ეგ ძალზე გავრცელებული ლეგენდაა, მეც გამიგია. მაგრამ მეცნიერები ფიქრობენ რომ მაგ ტრადიციის ფესვები გაცილებით ადრინდელია ვიდრე მუსულმანების გამოჩენა და თუნდაც ქრისტიანობა და უკავშირებენ მითრას, მზის ღმერთის კულტს. მითრაიზმში ერთ-ერთი შესაწირი ცხოველი იყო ტახი. ჰოდა ჰგონიათ, რომ ნიკრესი ქრისტიანობამდე წარმოადგენდა მითრაიზმთან დაკავშირებულ საკულტო ადგილს.
ქვმოთ, მონასტრის წინ გაშლილ ველზე რომ ნაგებობის ნანგრევია, საძირკვლის დონეზე გადარჩენილი, ხომ შეამჩნიე. ეგეც წინარე ქრისტინაული დროისაა. მსგავი უცნაური ნაგებობა მე არ მინახავს. ერთ-ერთი მოსაზრებით ცეცხლთაყვანისმცემლების (ზოროასტრების) ტაძარი უნდა იყოს. მოკლედ მაგარი საინტერესო ადგილია ნეკრესი და მისი შემოგარენი.
კიდევ ერთი, აბიბოს ნეკრესელმა, ისტორიული წყაროების მიხედვით ტაძარი ქალაქ ნეკრესში ააგო - ის რაც შენ ნახე მონასტერია. ანუ არაა ნაქალაქარი. მონასტრიდან დასავლეთით, დაბლობზე ოღონდ ტყეში რამდენიმე წლის წინ გათხრები დაიწყო და მრავალი ნაგებობაც აღმოჩნდა (მათ შორის ეკლესია ოთხკუთხა აბისიდით, რაც დიდი იშვიათობაა). შეიძლება ეგ იყო ქალაქი ნეკრესი. შეიძლება ქალაქი იქ იყო სადაც მე რომ ვახსენე ის უცნაური ნაგებობა აღმოჩნდა. ალბათ ახალ აღმოჩენებს უნდა ველოდეთ მაგ ადგილებიდან....
[/i]
-
Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
Post
by Tamari-ch. » 07 ოქტ 2008, 23:37
ღორი ანუ ტახის კულტი
- უძველესია -
და ის უკავშირდება ღვთაება მარსს - ანუ არესს
არესი ადრე არ ყოფილა ომის ღმერთი -
ის იყო ღვთაება დაკავშირებული მიწასთან -
მეომრად არესი ბერძნებმა გადააქციეს...
Кабан
Имеет как ÑолÑрное, так и лунное значение. Как ÑолÑрный Ñимвол он олицетворÑет мужÑкой принцип. Белый кабан ÑвлÑетÑÑ Ð»ÑƒÐ½Ð½Ñ‹Ð¼ и женÑким, Ð¾Ñ‚Ñ€Ð°Ð¶Ð°Ñ Ð¿Ñ€Ð¸Ð½Ñ†Ð¸Ð¿ воды, так как обитает в болотах. Кабан Ñимволизирует беÑÑтрашие, похоть и обжорÑтво. У кельтов кабан - , ÑвÑтое животное, обладающее ÑверхъеÑтеÑтвенными (пророчеÑкими и магичеÑкими) ÑпоÑобноÑÑ‚Ñми. Он помогает на войне, защищает воина. Символ гоÑтеприимÑтва. Его ÑвÑзывают Ñ Ñобаками и Ñ Ð¼Ð°Ð³Ð¸Ñ‡ÐµÑкими Ñилами, а также Ñ Ð´ÐµÑ€ÐµÐ²Ð¾Ð¼, колеÑом, вороном и человечеÑкой головой. Кабан поÑвÑщен Дергу. СвÑщенный огонь называлÑÑ Ð²ÐµÐ¿Ñ€ÑŒ леÑов. Голова кабана Ñимволизирует здоровье и хранит от опаÑноÑти; дает Ñилу жизни, ÑодержащуюÑÑ Ð² голове; может принеÑти изобилие и удачу в будущем году. Кабан Ñ Ð¼ÐµÐ´Ð²ÐµÐ´ÐµÐ¼ олицетворÑÑŽÑ‚ духовную и ÑветÑкую влаÑть Ñтого мира. Ð’ Китае кабан Ñимволизирует богатÑтва леÑов; белый кабан ÑчитаетÑÑ Ð»ÑƒÐ½Ð½Ñ‹Ð¼. Ð’ хриÑтианÑтве кабан Ñимволизирует жеÑтокоÑть, Ñвирепый гнев, зло, плотÑкие грехи, жеÑтоких кнÑзей и правителей. Друиды называли ÑÐµÐ±Ñ Ð²ÐµÐ¿Ñ€Ñми, видимо, из-за отшельничеÑкой жизни, которую они вели в леÑу. Ð’ Египте кабан - зло; атрибут Сета в его тифоничеÑком аÑпекте, когда тот проглатывает глаз Бога ДнÑ. Ð’ греко-римÑкой традиции кабан поÑвÑщен ÐреÑу (МарÑу) и Ñимволизирует борьбу и разрушение; поÑле убийÑтва ÐдониÑа и ÐттиÑа, олицетворÑющих Ñилу Солнца, - зиму. Вепрь, убивший ÐдониÑа, поÑвÑщен Ðфродите. УбийÑтво КалидонÑкого Ð²ÐµÐ¿Ñ€Ñ Ð±Ñ‹Ð»Ð¾ убийÑтвом Зимы и пришеÑтвием ÑолÑрной Ñилы ВеÑны. Кабан также ÑвлÑетÑÑ Ð°Ñ‚Ñ€Ð¸Ð±ÑƒÑ‚Ð¾Ð¼ Деметры и Ðталанты. Геракл пленил дикого ÐриманфÑкого вепрÑ. У евреев кабан - враг ИзраилÑ, разрушающий лозу. Ð’ геральдичеÑком ÑмыÑле кабан - одно из четырех животных, Ñимволизирующих похоть. У индуÑов Ñ‚Ñ€ÐµÑ‚ÑŒÑ Ð¸Ð½ÐºÐ°Ñ€Ð½Ð°Ñ†Ð¸Ñ Ð’Ð¸ÑˆÐ½Ñƒ Варахи, или Праджапати, в образе Ð²ÐµÐ¿Ñ€Ñ ÑпаÑает землю от вод хаоÑа и впервые обрабатывает землю. Вепрь также олицетворÑет Ваджра-врахи - богиню раÑÑвета и Царицу ÐебеÑ, иÑточник жизни и плодородиÑ. Ð’ ЗендавеÑте ÑиÑющий вепрь аÑÑоциируетÑÑ Ñ Ð¡Ð¾Ð»Ð½Ñ†ÐµÐ¼. У Ñпонцев белый вепрь Ñимволизирует Луну, а также храброÑть, завоевание и вÑе военные доблеÑти. Ð’ Ми-кенах воины ноÑили шлемы Ñ ÐºÐ°Ð±Ð°Ð½ÑŒÐ¸Ð¼Ð¸ клыками. У Ñкандинавов и тевтонцев вепрь Ñимволизирует плодородие и урожай, ÑвлÑетÑÑ Ð¶Ð¸Ð²Ð¾Ñ‚Ð½Ñ‹Ð¼ бури и ÑвÑзан Ñ Ð¿Ð¾Ñ…Ð¾Ñ€Ð¾Ð½Ð°Ð¼Ð¸. ПоÑвÑщен Водану (Одину), фрею и Фрейе, которые Ñкакали на кабанах. Шлемы и маÑки кабанов передавали воинов под защиту Ð¤Ñ€ÐµÑ Ð¸ Фрейи. Золотые щетинки кабана Фрейи, ГуллибурÑтин, - Ñто лучи Ñолнца. Ð’ Сибири кабан олицетворÑет храброÑть, упорÑтво, завоевание, вÑе воинÑкие доблеÑти. Ð’ шумеро-ÑемитÑкой традиции крылатый вепрь убил Таммуза. Вепрь может быть поÑланником богов.
http://mirslovarei.com/content_sim/Kaban-302.html
Вепрь
ნ---------------------------------------------------------------------------
Вепрь Подобно большинÑтву образов животных, образ Ð²ÐµÐ¿Ñ€Ñ ÑвÑзываетÑÑ Ñ Ð¿Ñ€Ð¸Ñ€Ð¾Ð´Ð½Ñ‹Ð¼Ð¸ Ñилами и процеÑÑами. Прежде вÑего, он может иÑтолковыватьÑÑ ÐºÐ°Ðº Ñимвол плодородиÑ. Также вепрь выÑтупает как воплощение Ñилы, ÑвирепоÑти и беÑÑтрашиÑ. Изображение Ð²ÐµÐ¿Ñ€Ñ Ð½Ð° шлемах в Древней Греции, Германии, Микенах ÑвидетельÑтвует о его значении в качеÑтве боевого знака, Ñимвола военной мощи. Ð’ Вавилоне ÑчиталÑÑ ÑвÑщенным животным. Вепрь — одна из аватар (воплощений) Вишну. Ð’ ÑпонÑкой мифологии охота на кабанов предÑтает как излюбленное занÑтие богов.
С другой Ñтороны, вепрь олицетворÑет безнравÑтвенное и вредоноÑное начало. Так, например, в Библии говоритÑÑ: «леÑной вепрь подрывает ее» (лозу, Ñимвол еврейÑкого народа, ПÑ. 79).
Ð’ кельтÑких и галльÑких легендах воплощает выдающиеÑÑ Ð¿Ð¾Ð·Ð¸Ñ‚Ð¸Ð²Ð½Ñ‹Ðµ качеÑтва. У кельтов и Ñкандинавов вепрь был теÑно ÑвÑзан Ñ Ð¿Ð¾Ñ‚ÑƒÑторонним миром, а также Ñ Ð¿Ð»Ð¾Ð´Ð¾Ñ€Ð¾Ð´Ð¸ÐµÐ¼ и изобилием; так, ÑоглаÑно предÑтавлениÑм кельтов, вепрь мог завеÑти путника в преиÑподнюю во Ð²Ñ€ÐµÐ¼Ñ Ð¾Ñ…Ð¾Ñ‚Ñ‹, обитатели загробного мира на Ñвоих пиршеÑтвах едÑÑ‚ Ñвинину. Ð’ ÑкандинавÑкой мифологии обитатели Вальхаллы поедают мÑÑо чудеÑного кабана, который ежедневно оживает.
http://sigils.ru/symbols/vepr.html
ÐреÑ, Ðрей (A r h z) - нелюбимый Ñын ЗевÑа и Геры, бог войны, коварной, вероломной, войны ради войны, в отличие от Ðфины Паллады - богини войны чеÑтной и Ñправедливой. Первоначально ÐÑ€ÐµÑ Ð¿Ñ€Ð¾Ñто отождеÑтвлÑлÑÑ Ñ Ð²Ð¾Ð¹Ð½Ð¾Ð¹ и ÑмертоноÑным оружием (Ñледы Ñтого отождеÑÑ‚Ð²Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ñƒ Гомера, у ÐÑхила). Древнейший миф об ÐреÑе ÑвидетельÑтвует о его негречеÑком, фракийÑком проиÑхождении
Само его рождение мыÑлилоÑÑŒ вначале чиÑто хтоничеÑки: Гера породила ÐреÑа без учаÑÑ‚Ð¸Ñ Ð—ÐµÐ²Ñа от прикоÑÐ½Ð¾Ð²ÐµÐ½Ð¸Ñ Ðº волшебному цветку.Древние хтоничеÑкие черты ÐреÑа отразилиÑÑŒ в мифе о порождении им вмеÑте Ñ Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ð¹ из Ñриний фиванÑкого дракона, убитого Кадмом
Last edited by
Tamari-ch. on 07 ოქტ 2008, 23:55, edited 3 times in total.
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 07 ოქტ 2008, 23:46
სანთლისაგან დაზიანებული კედელი..........

მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 08 ოქტ 2008, 00:11
მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 08 ოქტ 2008, 00:12
მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 08 ოქტ 2008, 11:52
უძველესი ბაზილიკური ტიპის ეკლესია მე-4 საუკუნით თარიღდება და საკმაოდ მცირე მოცულობისაა, იგი ორ სართულიანია.......
ვიწრო კიბეებით პირველ სართულზე ჩადიხარ, სამწუხაროდ ვერ გავარკვიე იქ სამლოცველო იყო, თუ სამარხი......
იქნებ ნატომ იცოდეს.........

მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 08 ოქტ 2008, 11:52
ეს თავად ეკლესია.....

მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
-
Bivrili
- მაწანწალა
- Posts: 992
- Joined: 28 ოქტ 2007, 00:58
- Location: სახატეთი...
Post
by Bivrili » 08 ოქტ 2008, 12:09
შიგნიდან ეკლესია ძალიან პატარაა, 12 კვ.მ...
„მოქცევაჲ ქართლისაჲ“-ის ცნობით, ეს ეკლესია აშენებულია ბაკურის ძმის, მირიანის შვილიშვილის თრდატ მეფისა და საქართველოს მთავარეპისკოპოს იობის დროს, რომელიც წინათ დიაკვნად ყოფილა სომხეთის კათალიკოსის ნერსე I პართელთან (353-373). „და დაჯდა მეფედ ძმა მისი თრდატ და მთავარეპისკოპოსი იყო ნერსე: სომეხთა კათალიკოსისა დიაკონი იობ და მეფემან რუ სთვისა რუ გამოიღო და ეკლესიისა საფუძველი დადვა და მისზევე ნეკრესს კახეთისასა ეკლესია აღიშენა განსრულებით“.
პირველი სართული.....

მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...