სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
Moderators: Kakha, Druides, ლეონტი, Kakha, Druides, ლეონტი, Kakha, Druides, ლეონტი, Kakha, Druides, ლეონტი
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
http://heritagesites.ge/files/varzia%202011.pdf
ეს დიდი სტატია ეხება ვარძიის სიახლოვეს მდებარე უცნობ (და ნაცნონ) გამოქვაბულებს;
http://heritagesites.ge/?lang=geo&page=265#
გელსუნდი, ჯოლდის ქვაბები რუკაზე
http://mygeorgia.ge/Default.aspx?map=GE ... ture=ka-GE
ლეპისა რუკაზე:
http://mygeorgia.ge/Default.aspx?map=GE ... ture=ka-GE
ეს დიდი სტატია ეხება ვარძიის სიახლოვეს მდებარე უცნობ (და ნაცნონ) გამოქვაბულებს;
http://heritagesites.ge/?lang=geo&page=265#
გელსუნდი, ჯოლდის ქვაბები რუკაზე
http://mygeorgia.ge/Default.aspx?map=GE ... ture=ka-GE
ლეპისა რუკაზე:
http://mygeorgia.ge/Default.aspx?map=GE ... ture=ka-GE
Last edited by shoda1121 on 15 მარ 2012, 15:39, edited 4 times in total.
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
რეზერვი:
ხვილიშა და ჩიხორიში
Nephros-ის პოსტი:
თუ ამას გულისხმობ, ეს ასპინძაა და ეკლესიას ხვილიშა ჰქვია. აი, ვარძიის მიმართულებით თუ გაბრუნდები, დაახლოებით 200 მეტრს გაივლი და ჩრდილო-აღმოსავლეთით გაიხედავ, კიდევ უფრო ლამაზი ტაძრის ნანგრევებს დაინახავ. მას ჩიხორიში ჰქვია. სამწუხაროდ ეს ტაძარიც ბევრმა არ იცის. მოკლედ თქმულებაცაა ასეთი: ერთ-ერთი თურქობის დროს ერთი ლამაზი ქალი გაუტაცნიათ, რომელიც მერე ერთი მუსულმანი დიდებულის ცოლი გამხდარა. მაგრამ ქალი სამშობლოზე ფიქრს ჩამოუდნია. სიკვდილის წინ ქალს უთხოვია მშობლიური ჩიხორიშის წყალი მომიტანეთო. გამოუგზავნიათ კაცი წყლის მოსატანად. აუვსია კაცს ჩიხორიშის წყალი და გასდგომია გზას. გზაზე მოსწყურებია. მოუსვამს და შემდეგ ხვილიშის წყლით შეუვსია. რომ მიუტანა, ქალს მოუსვამს, გაჰღიმებია და სიკვდილის წინ მხოლოდ ესღა უთქვამს: "რა კარგი ხარ ჩიხორიშო, ხვილიშა რომ არ გერიოსო..."
მოკლედ, ლეგენდა ლეგენდაა, მაგრამ ლეგენდები საინტერესო ტოპონიმებს ინახავენ...
კოხტასციხე:
კოხტასთავი, ისტორიული ციხესიმაგრე სამხრეთ საქართველოში, ჯავახეთისა და და სამცხის საზღვარზე (ახლანდელი ასპინძის მუნიციპალიტეტში). წყაროებში პირველად იხსენიება XIII საუკუნის მოვლენების თხრობასთან დაკავშირებით. საქართველოში მონღოლთა ბატონობის დროს აქ შეიკრიბნენ ქართველი მთავრები და აჯანყებისათვის შეითქვნენ 1245-1246 წლებში. შეთქმულებაში მონაწილეობას იღებდნენ: ეგარსლან ბაკურციხელი, ცოტნე დადიანი, ყვარყვარე ჯაყელი, სარგის თმოგველი და სხვ. მათი მიზანი დიდი ანტიმონღოლური აჯანყების მომზადება იყო. მონღოლებმა შეთქმულების შესახებ შეიტყვეს და მისი მონაწილეები დააპატიმრეს. გადარჩნენ მხოლოდ ცოტნე დადიანი და რაჭის ერისთავი კახაბერისძე, რომლებმაც ადრე დატოვეს ქვეყანა. დაპატიმრებულები ანისში წამიყვანეს, ხელ–ფეხი შეუკრეს, გააშიშვლეს, ტანზე თაფლი წაუსვეს და მზეზე დდაყარეს. ცოტნე დადიანმა გაიგო ქართველი დიდებულების შეპყრობის ამბავი. მან ორი მსახური იახლა და ანისში წავიდა. ჟამთააღმწერელი გვაუწყებს, რომ „ცოტნე დადიანი მოვიდა ორითა კაცითა და განიძარცვა სამოსელი თავისი და შეკრული დაჯდა ქართველთა თანა“– მოახსენეს მონღოლებმა ნოინს. ცოტნემ მონღოლებს მოახსენა, რომ თუ ისინი უდანაშაულოებს სე სასტიკად სჯიდნენ, მაშინ თავადაც მეგობრების გვერდით მოკვდებოდა. მონღოლებმა ცოტნე დადიანის სიტყვები ირწმუნეს და ქართველი დიდებულები გაათავისუფლეს. აქვე 1314 წელს მონღოლთა თაოსნობით მოიწვიეს ქართველ მთავართა და დიდებულთა კრება ქვეყნის გასაერთიანებლად და მცირეწლოვანი გიორგი V-ის გასამეფებლად (სარგის და ყვარყვარე ჯაყელების გამოუცხადებლობის გამო შეკრებას შედეგი არ მოჰყოლია). 1414-1415 წლებში კოხტასთავთან მომხდარ ბრძოლაში მეფე ალექსანდრე I-მა დაამარცხა ივანე ათაბაგი. XVI საუკუნიდან კოხტასთავი ოსმალთა ხელში გადავიდა. ამჟამად ეს პუნქტი ნასოფლარადაა ქცეული.
ღართა:
მნიშვნელოვანი რა მოხდა აქ:
1625 წელი - სოფელ ღართას მიდამოებში ქართლის სამეფო ლაშქარმა გიორგი სააკაძის სარდლობით ამოწყვიტა ყიზილბაშთა ლაშქრის ჭარბი ძალები და შეაჩერა მტრის სვლა თბილისისაკენ.
1778 წელი - სოფელ მუხრანიდან მომავალმა ქეთევან დედოფლის მხლებლებმა, 300-კაციანმა მორიგე ჯარის რაზმმა სოფელთან სასტიკად დაამარცხა და უკუაგდო 500-კაციანი ლეკთა რაზმი და დარბევას გადაარჩინა ახლო მდებარე სოფლები.
ხვილიშა და ჩიხორიში
Nephros-ის პოსტი:
თუ ამას გულისხმობ, ეს ასპინძაა და ეკლესიას ხვილიშა ჰქვია. აი, ვარძიის მიმართულებით თუ გაბრუნდები, დაახლოებით 200 მეტრს გაივლი და ჩრდილო-აღმოსავლეთით გაიხედავ, კიდევ უფრო ლამაზი ტაძრის ნანგრევებს დაინახავ. მას ჩიხორიში ჰქვია. სამწუხაროდ ეს ტაძარიც ბევრმა არ იცის. მოკლედ თქმულებაცაა ასეთი: ერთ-ერთი თურქობის დროს ერთი ლამაზი ქალი გაუტაცნიათ, რომელიც მერე ერთი მუსულმანი დიდებულის ცოლი გამხდარა. მაგრამ ქალი სამშობლოზე ფიქრს ჩამოუდნია. სიკვდილის წინ ქალს უთხოვია მშობლიური ჩიხორიშის წყალი მომიტანეთო. გამოუგზავნიათ კაცი წყლის მოსატანად. აუვსია კაცს ჩიხორიშის წყალი და გასდგომია გზას. გზაზე მოსწყურებია. მოუსვამს და შემდეგ ხვილიშის წყლით შეუვსია. რომ მიუტანა, ქალს მოუსვამს, გაჰღიმებია და სიკვდილის წინ მხოლოდ ესღა უთქვამს: "რა კარგი ხარ ჩიხორიშო, ხვილიშა რომ არ გერიოსო..."
მოკლედ, ლეგენდა ლეგენდაა, მაგრამ ლეგენდები საინტერესო ტოპონიმებს ინახავენ...
კოხტასციხე:
კოხტასთავი, ისტორიული ციხესიმაგრე სამხრეთ საქართველოში, ჯავახეთისა და და სამცხის საზღვარზე (ახლანდელი ასპინძის მუნიციპალიტეტში). წყაროებში პირველად იხსენიება XIII საუკუნის მოვლენების თხრობასთან დაკავშირებით. საქართველოში მონღოლთა ბატონობის დროს აქ შეიკრიბნენ ქართველი მთავრები და აჯანყებისათვის შეითქვნენ 1245-1246 წლებში. შეთქმულებაში მონაწილეობას იღებდნენ: ეგარსლან ბაკურციხელი, ცოტნე დადიანი, ყვარყვარე ჯაყელი, სარგის თმოგველი და სხვ. მათი მიზანი დიდი ანტიმონღოლური აჯანყების მომზადება იყო. მონღოლებმა შეთქმულების შესახებ შეიტყვეს და მისი მონაწილეები დააპატიმრეს. გადარჩნენ მხოლოდ ცოტნე დადიანი და რაჭის ერისთავი კახაბერისძე, რომლებმაც ადრე დატოვეს ქვეყანა. დაპატიმრებულები ანისში წამიყვანეს, ხელ–ფეხი შეუკრეს, გააშიშვლეს, ტანზე თაფლი წაუსვეს და მზეზე დდაყარეს. ცოტნე დადიანმა გაიგო ქართველი დიდებულების შეპყრობის ამბავი. მან ორი მსახური იახლა და ანისში წავიდა. ჟამთააღმწერელი გვაუწყებს, რომ „ცოტნე დადიანი მოვიდა ორითა კაცითა და განიძარცვა სამოსელი თავისი და შეკრული დაჯდა ქართველთა თანა“– მოახსენეს მონღოლებმა ნოინს. ცოტნემ მონღოლებს მოახსენა, რომ თუ ისინი უდანაშაულოებს სე სასტიკად სჯიდნენ, მაშინ თავადაც მეგობრების გვერდით მოკვდებოდა. მონღოლებმა ცოტნე დადიანის სიტყვები ირწმუნეს და ქართველი დიდებულები გაათავისუფლეს. აქვე 1314 წელს მონღოლთა თაოსნობით მოიწვიეს ქართველ მთავართა და დიდებულთა კრება ქვეყნის გასაერთიანებლად და მცირეწლოვანი გიორგი V-ის გასამეფებლად (სარგის და ყვარყვარე ჯაყელების გამოუცხადებლობის გამო შეკრებას შედეგი არ მოჰყოლია). 1414-1415 წლებში კოხტასთავთან მომხდარ ბრძოლაში მეფე ალექსანდრე I-მა დაამარცხა ივანე ათაბაგი. XVI საუკუნიდან კოხტასთავი ოსმალთა ხელში გადავიდა. ამჟამად ეს პუნქტი ნასოფლარადაა ქცეული.
ღართა:
მნიშვნელოვანი რა მოხდა აქ:
1625 წელი - სოფელ ღართას მიდამოებში ქართლის სამეფო ლაშქარმა გიორგი სააკაძის სარდლობით ამოწყვიტა ყიზილბაშთა ლაშქრის ჭარბი ძალები და შეაჩერა მტრის სვლა თბილისისაკენ.
1778 წელი - სოფელ მუხრანიდან მომავალმა ქეთევან დედოფლის მხლებლებმა, 300-კაციანმა მორიგე ჯარის რაზმმა სოფელთან სასტიკად დაამარცხა და უკუაგდო 500-კაციანი ლეკთა რაზმი და დარბევას გადაარჩინა ახლო მდებარე სოფლები.
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
http://katmanduuuu.files.wordpress.com/ ... 7301_n.jpg
ოლოდა:

"დაახლოებით 5 წლის წინ მქონდა ბედნიერება მემოგზაურა მთელს საქართველოში სტუდენტობის პერიოდი ამ მხრივ ძალიან ნაყოფიერი მქონდა.ამ მოგზაურობის დროს აღმოვჩნდი ჩემთვის და სავარაუდოდ უმრავლესობისთვის უცნობ ადგილას რომელსაც ოლოდა ქვია.ის საქართველო თურქეთის სასაზღვრო ზოლშია და სპეციალური ნებართვა მოვიპოვეთ იქ შესასვლელად.ამაღელვებელი იყო მისვლა სოფელში სადაც სავარაუდოდ მე-17-ე საუკუნის მერე ადამიანს აღარ უცხოვრია, ველური ვაზი,გაველურებული ლეღვის ხეები გადაბურდული და გაუკაცრიელებული ოდესღაც სოფელი."
საშვების გაკეთებას დიდი დრო ენდომება და ღირს?
ოლოდა:

"დაახლოებით 5 წლის წინ მქონდა ბედნიერება მემოგზაურა მთელს საქართველოში სტუდენტობის პერიოდი ამ მხრივ ძალიან ნაყოფიერი მქონდა.ამ მოგზაურობის დროს აღმოვჩნდი ჩემთვის და სავარაუდოდ უმრავლესობისთვის უცნობ ადგილას რომელსაც ოლოდა ქვია.ის საქართველო თურქეთის სასაზღვრო ზოლშია და სპეციალური ნებართვა მოვიპოვეთ იქ შესასვლელად.ამაღელვებელი იყო მისვლა სოფელში სადაც სავარაუდოდ მე-17-ე საუკუნის მერე ადამიანს აღარ უცხოვრია, ველური ვაზი,გაველურებული ლეღვის ხეები გადაბურდული და გაუკაცრიელებული ოდესღაც სოფელი."
საშვების გაკეთებას დიდი დრო ენდომება და ღირს?
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
ლეპისის დარნები
წინაქრისტიანული XV-XVI სს.
სამხრეთ საქართველოში, სამცხე-ჯავახეთში მრავლადაა მიწისქვეშა საცხოვრებელ-სამალავები - დარნები, რაც შეუმჩნევლად მოწყობილ მიწისქვეშა სახლ-სამალავს ნიშნავს.
მდინარე მტკვრის ზემო წელში, ვარძიიდან 13კილომეტრის დაშორებით, ზღFვის დონიდან 1800 მეტრზე მდებაორებს ლეპისის ნასოფლარი, რომელიც შუა საუკუნეების დროინდელი დასახლებაა და რამდენიმე ჰექტარი ფართობი უჭირავს. ერთ-ერთი ასეთი ჩაქცეული დარნის გვირაბი აღმოჩნდა მის დასავლეთ ნაწილში, რომლის არქეოლოგიური კვლევა-ძიებაც დაიწყო. მიწის ზედაპირიდან ოთხ მეტრამდე სიღრმეში გამოჩნდა გვირაბი, რომელიც ამოვსებული იყო ქვაღორღითა და მიწით. საბოლოოდ გამოიკვეთა ერთმანეთთან დაკავშირებული გვირაბების ერთიანი სისტემა ანუ რთული მრავალსათავსოიანი დარანი, რომელიც მოპოვებული არქეოლოგიური მასალით, სავარაუდოდ, XV-XVI სს თარიღდება. ყურადღებას იქცევს მასიური ბაზალტის ქვის კარი, თავისივე ქვის ქუსლითა და შუაში ამოჭრილი სათვალთვალო ხვრელით.
შესწავლის შედეგად გაირკვა, რომ დარანი წარმოადგენს თიხნარში გამოჭრილ რთულ, ერთიან სამალავ სისტემას, რომელიც შედგება 12 სხვადასხვა სიგრძის, სიმაღლისა და დიამეტრის გვირაბისგან. ექვსი მათგანის ბოლოში დაფიქსირდა ნაგებობებში ასასვლელი, რომლებსაც თავზე ბრტყელი ფილები ჰქონდათ დაფარებული. აქ აღმოჩენილი არქეოლოგიური მასალა ძირითადად წარმოდგენილია საყოფაცხოვრებო კერამიკის სახით.
დღეისათვის ლეპისის დარნებზე ჩატარებულია ძირითადი სამუშაოები, გადახურულია და დაცულია მთავარი ჩასასვლელი. გაწმენდილი და დამუშავებულია გვირაბების უმეტესობა. მომავალში სამუშაოები კვლავ გაგრძელდება.
http://wikimapia.org/#lat=41.3492372&lo ... =0&m=b&v=8
წყარო: კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის 2007 წლის სახელმწიფო პროგრამა

ფოტო: http://heritagesites.ge/?lang=geo&page=285
წინაქრისტიანული XV-XVI სს.
სამხრეთ საქართველოში, სამცხე-ჯავახეთში მრავლადაა მიწისქვეშა საცხოვრებელ-სამალავები - დარნები, რაც შეუმჩნევლად მოწყობილ მიწისქვეშა სახლ-სამალავს ნიშნავს.
მდინარე მტკვრის ზემო წელში, ვარძიიდან 13კილომეტრის დაშორებით, ზღFვის დონიდან 1800 მეტრზე მდებაორებს ლეპისის ნასოფლარი, რომელიც შუა საუკუნეების დროინდელი დასახლებაა და რამდენიმე ჰექტარი ფართობი უჭირავს. ერთ-ერთი ასეთი ჩაქცეული დარნის გვირაბი აღმოჩნდა მის დასავლეთ ნაწილში, რომლის არქეოლოგიური კვლევა-ძიებაც დაიწყო. მიწის ზედაპირიდან ოთხ მეტრამდე სიღრმეში გამოჩნდა გვირაბი, რომელიც ამოვსებული იყო ქვაღორღითა და მიწით. საბოლოოდ გამოიკვეთა ერთმანეთთან დაკავშირებული გვირაბების ერთიანი სისტემა ანუ რთული მრავალსათავსოიანი დარანი, რომელიც მოპოვებული არქეოლოგიური მასალით, სავარაუდოდ, XV-XVI სს თარიღდება. ყურადღებას იქცევს მასიური ბაზალტის ქვის კარი, თავისივე ქვის ქუსლითა და შუაში ამოჭრილი სათვალთვალო ხვრელით.
შესწავლის შედეგად გაირკვა, რომ დარანი წარმოადგენს თიხნარში გამოჭრილ რთულ, ერთიან სამალავ სისტემას, რომელიც შედგება 12 სხვადასხვა სიგრძის, სიმაღლისა და დიამეტრის გვირაბისგან. ექვსი მათგანის ბოლოში დაფიქსირდა ნაგებობებში ასასვლელი, რომლებსაც თავზე ბრტყელი ფილები ჰქონდათ დაფარებული. აქ აღმოჩენილი არქეოლოგიური მასალა ძირითადად წარმოდგენილია საყოფაცხოვრებო კერამიკის სახით.
დღეისათვის ლეპისის დარნებზე ჩატარებულია ძირითადი სამუშაოები, გადახურულია და დაცულია მთავარი ჩასასვლელი. გაწმენდილი და დამუშავებულია გვირაბების უმეტესობა. მომავალში სამუშაოები კვლავ გაგრძელდება.
http://wikimapia.org/#lat=41.3492372&lo ... =0&m=b&v=8
წყარო: კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის 2007 წლის სახელმწიფო პროგრამა

ფოტო: http://heritagesites.ge/?lang=geo&page=285
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
ტრულის იდეები:)
ასპინძა, კოხტას ციხე, ხიზაბავრისკენ ძველი გზით ასვლა, გზად რაცხა გაყინული ქვების მონახულება. ხიზას ეკლესიის ნანგრევები, ხიზაბავრის დარნები და ეკლესიები (X საუკუნის მარლთმადიდებლური და XIX საუკუნის კათოლიკური) ჩამოსვლა მოკლე გზით საროდან და ნიჯგორის ნასოფლარი. გზად საროს ნაქალაქარი,გვირგვინებნიანი დარბაზი და ჩანჩქერი. ღამის თევა ხიზაბავრაში.
4 ივნისი - ლეპისი - შალოშეთი. დაახ 18 კმ. ფეხით, ალპურში, ძველ გზაზე.
თუ ჩავასწარით ტოლოსთან ვბანაკდებით.
5 ივნისი - ტოლოშიდან ტრასაზე ჩასვლა, მარაგების შევსება. ნიჯგორი, ჩანჩქერების ქვემოდან ნახვა და ბილიკით საროში ასვლა.
შალოშეთში, ტოლოშში რაა?
http://wikimapia.org/#lat=41.4689719&lo ... =0&m=b&v=8
ნიჯგორის ჩანჩქერები საროსთან ყოფილა;
41° 39' 47.74" N 43° 16' 3.41" E
ჩიტიკიბე ყოფილა ნამეტანი შორს; ??
ასპინძა, კოხტას ციხე, ხიზაბავრისკენ ძველი გზით ასვლა, გზად რაცხა გაყინული ქვების მონახულება. ხიზას ეკლესიის ნანგრევები, ხიზაბავრის დარნები და ეკლესიები (X საუკუნის მარლთმადიდებლური და XIX საუკუნის კათოლიკური) ჩამოსვლა მოკლე გზით საროდან და ნიჯგორის ნასოფლარი. გზად საროს ნაქალაქარი,გვირგვინებნიანი დარბაზი და ჩანჩქერი. ღამის თევა ხიზაბავრაში.
4 ივნისი - ლეპისი - შალოშეთი. დაახ 18 კმ. ფეხით, ალპურში, ძველ გზაზე.
თუ ჩავასწარით ტოლოსთან ვბანაკდებით.
5 ივნისი - ტოლოშიდან ტრასაზე ჩასვლა, მარაგების შევსება. ნიჯგორი, ჩანჩქერების ქვემოდან ნახვა და ბილიკით საროში ასვლა.
შალოშეთში, ტოლოშში რაა?
http://wikimapia.org/#lat=41.4689719&lo ... =0&m=b&v=8
ნიჯგორის ჩანჩქერები საროსთან ყოფილა;
41° 39' 47.74" N 43° 16' 3.41" E
ჩიტიკიბე ყოფილა ნამეტანი შორს; ??
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
- tsqnafunia
- ბოდიალა
- Posts: 177
- Joined: 14 ივლ 2008, 17:20
- Location: skami
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
ეს ვინ თქვა, შენ? ჩემი მეგორბები იყვნენ 5 წლის წინ, საშვები იყო საჭირო კიshoda1121 wrote:http://katmanduuuu.files.wordpress.com/ ... 7301_n.jpg
ოლოდა:
"დაახლოებით 5 წლის წინ მქონდა ბედნიერება მემოგზაურა მთელს საქართველოში სტუდენტობის პერიოდი ამ მხრივ ძალიან ნაყოფიერი მქონდა.ამ მოგზაურობის დროს აღმოვჩნდი ჩემთვის და სავარაუდოდ უმრავლესობისთვის უცნობ ადგილას რომელსაც ოლოდა ქვია.ის საქართველო თურქეთის სასაზღვრო ზოლშია და სპეციალური ნებართვა მოვიპოვეთ იქ შესასვლელად.ამაღელვებელი იყო მისვლა სოფელში სადაც სავარაუდოდ მე-17-ე საუკუნის მერე ადამიანს აღარ უცხოვრია, ველური ვაზი,გაველურებული ლეღვის ხეები გადაბურდული და გაუკაცრიელებული ოდესღაც სოფელი."
საშვების გაკეთებას დიდი დრო ენდომება და ღირს?
არ არსებობს სიყვარული ტკივილის გარეშე, - თქვა კურდღელმა და მთელი ძალით ჩაეხუტა ზღარბს 

სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
tsqnafunia
რამდენად ღირს ამისთვის საშვები გააკეთო?
რამდენად ღირს ამისთვის საშვები გააკეთო?
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
shoda1121 wrote:tsqnafunia
რამდენად ღირს ამისთვის საშვები გააკეთო?
ღირს!
ამდენ სიწმინდეს რომ ვუყურებ ამ სიმაღლიდან, სხვისი რომ იყოს ალბათ გულიც გამისკდებოდა!
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
QAQUCA
ხარ ნამყოფი?
ხარ ნამყოფი?
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
ჩიტიკიბეზე როგორ უნდა ავიდეთ????
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
- tsqnafunia
- ბოდიალა
- Posts: 177
- Joined: 14 ივლ 2008, 17:20
- Location: skami
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
shoda1121
როგორც ვიცი, ღირს, მაგარმ ამ სამ დღეში აპირებ ყველაფერს? ოლოდა ცალკე ჯობია მგონი
როგორც ვიცი, ღირს, მაგარმ ამ სამ დღეში აპირებ ყველაფერს? ოლოდა ცალკე ჯობია მგონი
არ არსებობს სიყვარული ტკივილის გარეშე, - თქვა კურდღელმა და მთელი ძალით ჩაეხუტა ზღარბს 

სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
tsqnafunia
რამდენი ხანი უნდა იქამდე მისვლას რო?
==
არა ყველაფერი არა- საუკეთესო
მინიმალურ დროში;
ჯერ ეს ერთი: შორეთი-ღართა მაგარი სალაშქრო მარშუტია;
ურაველის ხეობა ხომ ცალკე მაგარია;
ციხეები!!! თმოგვის ციხე განსაკუთრებით რამდენი ხანი ველოდი..
და ვარძიის უცნობი ნაწილიდან თუ რომელიმე ძეგლსაც ვნახავთ უარს არ ვიტყოდი: დავურეკავ სააგენტოს;
რამდენი ხანი უნდა იქამდე მისვლას რო?
==
არა ყველაფერი არა- საუკეთესო

ჯერ ეს ერთი: შორეთი-ღართა მაგარი სალაშქრო მარშუტია;
ურაველის ხეობა ხომ ცალკე მაგარია;
ციხეები!!! თმოგვის ციხე განსაკუთრებით რამდენი ხანი ველოდი..
და ვარძიის უცნობი ნაწილიდან თუ რომელიმე ძეგლსაც ვნახავთ უარს არ ვიტყოდი: დავურეკავ სააგენტოს;
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
ურაველას ხეობას ნუ გამახსენებთ......
ჯერ მარტო 5-ჯერ დაგვსეტყვა.... დანარჩენებზე რომ არაფერი ვთქვა..
ჯერ მარტო 5-ჯერ დაგვსეტყვა.... დანარჩენებზე რომ არაფერი ვთქვა..
а в горах по утрам туман, дым твоих Ñигарет,
еÑли хочешь Ñоити Ñ ÑƒÐ¼Ð°, лучше ÑпоÑобов нет !!!

еÑли хочешь Ñоити Ñ ÑƒÐ¼Ð°, лучше ÑпоÑобов нет !!!

სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
Archil
წავიკითხე უმეტესი თემები ტრულის აღწერილი
წავიკითხე უმეტესი თემები ტრულის აღწერილი

experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
სამცხე–ჯავახეთი (pro) 7–9 აპრილს
tsqnafunia
ოლოდა გამოვრიცხე;
ასევე ლეპისას დარანები;
თოვლი იქნება აპრილშიც;
ოლოდა გამოვრიცხე;
ასევე ლეპისას დარანები;
თოვლი იქნება აპრილშიც;
experience > places
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ
seamos realistas hagamos lo imposible
اهدÙنَــــا الصÙّرَاطَ Ø§Ù„Ù…ÙØ³ØªÙŽÙ‚Ùيمَ