ასურელი მამების კვალდაკვალ....
Moderators: Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ვისაც გაინტერესებთ კირიონის ნაშრომი ხირსაზე, აი აქედან შეგიძლიათ გადმოწეროთ...
http://files.ge/file/340687/xirsa-pdf.html
http://files.ge/file/340687/xirsa-pdf.html
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
არა, აქ MIRANDA და khrukhuna დგანან...ANIKOKOL wrote: აქ ქალი დგას და ბავშვი უკავია?
მასეც არის... დაახლოებით მეტრანახევარი ისევ მიწაშია (რამდენადაც მე ვიცი).Tamari-ch. wrote:
ახლაც რომ ვუყურებ ამ ტაძარს -
შთაბეჭდილება მრჩება, რომ ეკლესიის რაღაც ნაწილი კვლავ მიწაშია....
ჩიტუციო
ბმულისთვის და ინფორმაციისთვის დიდი მადლობა
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ANIKOKOL
სადღაც უნდა არსებობდეს ზუსტად მაგ მომენტის და ადგილის ამსახველი სხვა სურათიც, რომელიც ალბათ კარდინალურად განსხვავებული ჟანრის და ხასიათის იქნება. საინტერესო იქნება მისი ხილვაც
დიახაქ MIRANDA და khrukhuna დგანან...
სადღაც უნდა არსებობდეს ზუსტად მაგ მომენტის და ადგილის ამსახველი სხვა სურათიც, რომელიც ალბათ კარდინალურად განსხვავებული ჟანრის და ხასიათის იქნება. საინტერესო იქნება მისი ხილვაც
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
უცნობია აგრეთვე თავად მონასტრის სახელის წარმოშობაც.
ზოგი ამ ფაქტს მდინარე ხირსასთან აკავშირებს, ზოგი კი პირიქით ფიქრობს, თავად მდინარემ მიიღო მონასტრისაგან სახელი "ხირსა", არსებობს კიდევ ერთი განსხვავებული ვერსია, რომ სახელი "ხირსა" თავად სტეფანემ შემოიტანა მცირე აზიიდან და განმარტოებულ ადგილს უწოდა..........
კიდევ ერთი საინტერესო ფაქტი: ხირსის მონასტერში XX ს-ის დასაწყისამდე შემორჩენილი იყო ერთი ძველი ქართული ჩვეულება - აღთქმის მიხედვით, ირგვლივ მოსახლე მამაკაცები მონასტერს თავის ფიზიკურ შრომას სწირავდენ, ე.ი. მოდიოდნენ მონასტერში და მუშაობდნენ უსასყიდლოდ რამდენიმე თვე, საკუთარი აღთქმის პირობაზე. მონასტერი კი ამ უფასო მუშებს მხოლოდ საკვებს და ქალამნებს აძლევდა. მონასტრისათვის შრომის უსასყიდლოდ შემწირველ მუშას „კურატი“ ეწოდებოდა. როდესაც კურატი დროს გაასრულებდა, სთხოვდა პარაკლისის გადახდას სთხოვდა მღვდელმონაზონს და შინ ბრუნდებოდა...........
საბჭოთა წყობის დროს მონასტერი საწყობან გადაკეთდა, ბერების საცხოვრებელ ორსართულიან სახლში კი თურმე მუსიკალური სკოლა ფუნქციონირება..........
მაგრამ უფლის წყალობით და შემწეობით დღეს ტაძარში წირვა- ლოცვა აღევლინება და იმედია მალე აღდგენითი სამუშაოებიც ჩატარდება, მოხდება ტაძრის სახურავის განახლება და კედლების გამაგრება.............
ეპისკოპოსი კირიონი „ღირსი სტეფანე და მის მიერ დაარსებული ხირსის მონასტერი“
ირაკლი გუნია „საქართველოს მონასტრები“.........
ზოგი ამ ფაქტს მდინარე ხირსასთან აკავშირებს, ზოგი კი პირიქით ფიქრობს, თავად მდინარემ მიიღო მონასტრისაგან სახელი "ხირსა", არსებობს კიდევ ერთი განსხვავებული ვერსია, რომ სახელი "ხირსა" თავად სტეფანემ შემოიტანა მცირე აზიიდან და განმარტოებულ ადგილს უწოდა..........
კიდევ ერთი საინტერესო ფაქტი: ხირსის მონასტერში XX ს-ის დასაწყისამდე შემორჩენილი იყო ერთი ძველი ქართული ჩვეულება - აღთქმის მიხედვით, ირგვლივ მოსახლე მამაკაცები მონასტერს თავის ფიზიკურ შრომას სწირავდენ, ე.ი. მოდიოდნენ მონასტერში და მუშაობდნენ უსასყიდლოდ რამდენიმე თვე, საკუთარი აღთქმის პირობაზე. მონასტერი კი ამ უფასო მუშებს მხოლოდ საკვებს და ქალამნებს აძლევდა. მონასტრისათვის შრომის უსასყიდლოდ შემწირველ მუშას „კურატი“ ეწოდებოდა. როდესაც კურატი დროს გაასრულებდა, სთხოვდა პარაკლისის გადახდას სთხოვდა მღვდელმონაზონს და შინ ბრუნდებოდა...........
საბჭოთა წყობის დროს მონასტერი საწყობან გადაკეთდა, ბერების საცხოვრებელ ორსართულიან სახლში კი თურმე მუსიკალური სკოლა ფუნქციონირება..........
მაგრამ უფლის წყალობით და შემწეობით დღეს ტაძარში წირვა- ლოცვა აღევლინება და იმედია მალე აღდგენითი სამუშაოებიც ჩატარდება, მოხდება ტაძრის სახურავის განახლება და კედლების გამაგრება.............
ეპისკოპოსი კირიონი „ღირსი სტეფანე და მის მიერ დაარსებული ხირსის მონასტერი“
ირაკლი გუნია „საქართველოს მონასტრები“.........
მე არა ვარ ევროპელი, მე არა ვარ აზიელი, მე ვარ კავკასიელი...
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ვა... ჩემი სოფლით დაგიწყიათ.....
ჩიტუციო, მაგრამ ერთი შენიშვნასავით მაქვს... მართალია წმინდა სტეფანეს სახელობის ეკლესია მუდამ ხირსის მონასტერის სახელით იხსენიება, იგი დგას სოფელ ტიბაანში და ხისა საკმაოდ შორს არის
ჩიტუციო, მაგრამ ერთი შენიშვნასავით მაქვს... მართალია წმინდა სტეფანეს სახელობის ეკლესია მუდამ ხირსის მონასტერის სახელით იხსენიება, იგი დგას სოფელ ტიბაანში და ხისა საკმაოდ შორს არის
ვაჩუქოთ ერთმანეთს სიყვარული
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
Ninukala
ხო თვითონ ეს სოფელი ტიბაანი, სადაც მონასტერია XIX საუკუნის შუა წლებში ყოფილა დაარსებული, ხოლო სოფელი ხირსა კიდევ ძვ. წ. აღ I ათასწლეულში.
* * *
ახლა წავიკითხე გ. პატაშურის წერილი, ხირსას სტეფანწმინდის მონასტრის ტაძრის გადაკეთებების დათარიღებისათვის... მოკლედ დავწერ ამ წერილის შინაარსს.
თავდაპირველად ხირსის ეკლესია სამნავიანი ტაძარი ყოფილა, აგებული VI საუკუნეში. გუმბათიან ეკლესიად იგი VIII-IX საუკუნეებში გადაუკეთებიათ. შემდგომი რესტავრაცია, სამხრეთი კედლის წარწერის თანახმად გაგიკ კახთა მეფის დროს - XI საუკუნის II მეოთხედში მომხდარა.
აი ეს წარწერა....
ყველაზე დიდი რესტავრაცია ტაძარმა XVI საუკუნეში განიცადა, ზემოთ უკვე ვახსენეთ ეს წარწერა და მასში მოხსენიებული ლეონ მეფე. ამ დროს მოხდა თითქმის მთლიანად დანგრეული ტაძრის თავიდან აშენება. ბოლო რესტავრაცია კიდევ მოხდა 1822 წელს, ეს წარწერა დასავლეთი შესასვლელის თავზეა განთავსებული, ზემოთ მაქვს ეს წარწერაც მოყვანილი.
ხო თვითონ ეს სოფელი ტიბაანი, სადაც მონასტერია XIX საუკუნის შუა წლებში ყოფილა დაარსებული, ხოლო სოფელი ხირსა კიდევ ძვ. წ. აღ I ათასწლეულში.
* * *
ახლა წავიკითხე გ. პატაშურის წერილი, ხირსას სტეფანწმინდის მონასტრის ტაძრის გადაკეთებების დათარიღებისათვის... მოკლედ დავწერ ამ წერილის შინაარსს.
თავდაპირველად ხირსის ეკლესია სამნავიანი ტაძარი ყოფილა, აგებული VI საუკუნეში. გუმბათიან ეკლესიად იგი VIII-IX საუკუნეებში გადაუკეთებიათ. შემდგომი რესტავრაცია, სამხრეთი კედლის წარწერის თანახმად გაგიკ კახთა მეფის დროს - XI საუკუნის II მეოთხედში მომხდარა.
აი ეს წარწერა....
ყველაზე დიდი რესტავრაცია ტაძარმა XVI საუკუნეში განიცადა, ზემოთ უკვე ვახსენეთ ეს წარწერა და მასში მოხსენიებული ლეონ მეფე. ამ დროს მოხდა თითქმის მთლიანად დანგრეული ტაძრის თავიდან აშენება. ბოლო რესტავრაცია კიდევ მოხდა 1822 წელს, ეს წარწერა დასავლეთი შესასვლელის თავზეა განთავსებული, ზემოთ მაქვს ეს წარწერაც მოყვანილი.
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ვაა - ეს საინტერესო დეტალია -კიდევ ერთი საინტერესო ფაქტი: ხირსის მონასტერში XX ს-ის დასაწყისამდე შემორჩენილი იყო ერთი ძველი ქართული ჩვეულება - აღთქმის მიხედვით, ირგვლივ მოსახლე მამაკაცები მონასტერს თავის ფიზიკურ შრომას სწირავდენ, ე.ი. მოდიოდნენ მონასტერში და მუშაობდნენ უსასყიდლოდ რამდენიმე თვე, საკუთარი აღთქმის პირობაზე. მონასტერი კი ამ უფასო მუშებს მხოლოდ საკვებს და ქალამნებს აძლევდა. მონასტრისათვის შრომის უსასყიდლოდ შემწირველ მუშას „კურატი“ ეწოდებოდა. როდესაც კურატი დროს გაასრულებდა, სთხოვდა პარაკლისის გადახდას სთხოვდა მღვდელმონაზონს და შინ ბრუნდებოდა...........
იცით თუ არა რომ კურატები წარმართულ ირიტუალიდან მოდის?
კურატი ძველ საქართველოში ნიშნავდა ახალგაზრდა მამაკაცს და ეს დაკავშირებული იყო სიტყვა კუროსთან -
ანუ ხარი ითვლებოდა მამაკაცურ სიმბოლოდ -
და კურატები იგივე კურეტები
ემსახურებოდნენ კიბელას -
ანუ დედა ღვთაებას.
კურეტები ართობდნენ პატარა ზევსს...
ეს კულტი პელაზგებისაა და გვრცელებული იყო კრეტაზე და ანატოლიაში.
დედა ღვთაება ასოცირდებოდა მიწასთან -
ანუ დედა- მიწა
მამაკაცური საწყისი ანუ კურეტი კი ასოცირდებოდა ხართან.
დედა იყო მზე -
მამ მთვარე -
ანუ ხარი (კაცი) ამუშავებდა და ანაყოფიერებდა მიწას (დედას)
და ეს კი იძლეოდა მოსავალს.
ასეთი კულტები არსებობდა წარმართულ საქართველოში და ხ,ელთაშუა ზღვის აუზში - და ეს კულტები მჭიდროდ იყო დაკავშირებული მიწათმოქმედებასთან.
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1% ... 1%82%D1%8B
აი აქაა კურეტებზე -
МифичеÑкие Ñпутники Реи, Ñопровождавшие богиню, когда она иÑкала меÑто, чтобы тайно от Крона родить ЗевÑа. СоглаÑно легенде, куреты поднÑли невообразимый шум, дабы заглушить им крики новорожденного бога и тем Ñамым ÑпаÑти его от неминуемой гибели в чреве Ñвоего отца. Первоначально куреты имели, по-видимому, ÑамоÑтоÑтельное значение как демоны раÑтительных Ñил земли.
Жрецы Реи. ПоÑле ÑлиÑÐ½Ð¸Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð° Кибелы Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð¾Ð¼ Реи куретов Ñтали отождеÑтвлÑÑ‚ÑŒ Ñ ÐºÐ¾Ñ€Ð¸Ð±Ð°Ð½Ñ‚Ð°Ð¼Ð¸.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 1%82%D1%8B
По Ñловам Ð”ÐµÐ¼ÐµÑ‚Ñ€Ð¸Ñ Ð¡ÐºÐµÐ¿ÑийÑкого, предÑтавлÑетÑÑ Ð²ÐµÑ€Ð¾Ñтной тождеÑтвенноÑÑ‚ÑŒ куретов и корибантов; их Ñчитали молодыми людьми или юношами, которых приглашали Ð´Ð»Ñ Ð²Ð¾ÐµÐ½Ð½Ð¾Ð¹ плÑÑки на праздниках Матери богов, а также "корибантами" оттого, что они на плÑÑовой манер "ходили бодаÑÑÑŒ головой".
http://www.beltofpeace.com/7-3.html
აი აქაა კურეტებზე -
МифичеÑкие Ñпутники Реи, Ñопровождавшие богиню, когда она иÑкала меÑто, чтобы тайно от Крона родить ЗевÑа. СоглаÑно легенде, куреты поднÑли невообразимый шум, дабы заглушить им крики новорожденного бога и тем Ñамым ÑпаÑти его от неминуемой гибели в чреве Ñвоего отца. Первоначально куреты имели, по-видимому, ÑамоÑтоÑтельное значение как демоны раÑтительных Ñил земли.
Жрецы Реи. ПоÑле ÑлиÑÐ½Ð¸Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð° Кибелы Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð¾Ð¼ Реи куретов Ñтали отождеÑтвлÑÑ‚ÑŒ Ñ ÐºÐ¾Ñ€Ð¸Ð±Ð°Ð½Ñ‚Ð°Ð¼Ð¸.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 1%82%D1%8B
По Ñловам Ð”ÐµÐ¼ÐµÑ‚Ñ€Ð¸Ñ Ð¡ÐºÐµÐ¿ÑийÑкого, предÑтавлÑетÑÑ Ð²ÐµÑ€Ð¾Ñтной тождеÑтвенноÑÑ‚ÑŒ куретов и корибантов; их Ñчитали молодыми людьми или юношами, которых приглашали Ð´Ð»Ñ Ð²Ð¾ÐµÐ½Ð½Ð¾Ð¹ плÑÑки на праздниках Матери богов, а также "корибантами" оттого, что они на плÑÑовой манер "ходили бодаÑÑÑŒ головой".
http://www.beltofpeace.com/7-3.html
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
სურათები ავტვირთე:
პირველი ნაწილი - http://www.link.ge/file/121571/kaxeti01.zip.html
მეორე ნაწილი - http://www.link.ge/file/121721/kaxeti02.zip.html
პირველი ნაწილი - http://www.link.ge/file/121571/kaxeti01.zip.html
მეორე ნაწილი - http://www.link.ge/file/121721/kaxeti02.zip.html
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ეტყობა ხირსაში ქრისტიანობამდე გავრცელებული იყო დედა ღვთაების -
რეა - კიბელას კულტი
და არაა გამორიცხული იქ წარმართული ტაძარიც ყოფილიყო...
და იქიდან შემორჩა კურეტების ტრადიციაც.
ხირსაში წმ. სტეფანე ხირსელი საფლავზე ლოცვები წავიკითხეთ
დაუჯდომელი და მერე
საქართველოს ერთიანობისათვის
რეა - კიბელას კულტი
და არაა გამორიცხული იქ წარმართული ტაძარიც ყოფილიყო...
და იქიდან შემორჩა კურეტების ტრადიციაც.
ხირსაში წმ. სტეფანე ხირსელი საფლავზე ლოცვები წავიკითხეთ
დაუჯდომელი და მერე
საქართველოს ერთიანობისათვის
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ესეც ტაძარი შიგნიდან -
კოკა
კოკა
Last edited by Tamari-ch. on 07 ოქტ 2008, 19:49, edited 3 times in total.
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
მერე ჩვენი ქართული დროშაც გავშალეთ -
და ჩავეხუტუნეთ
და ჩავეხუტუნეთ
-
- Posts: 1
- Joined: 06 ოქტ 2008, 12:01
- Location: tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ძალიან მაგარი ხარ!!!!!!!!, იმედია სხვა დროსაც ცავალთ, მე ახლა დავრეგისტრირდი, ვიკა ვარ, თეას რომ გამოვყევი
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
ხირსის მონასტერთან (და არა მარტო იქ -
ნეკრესთანაც )
ბროწეულები ხარობდნენ -
ჰოდა ჩვენებმაც იხარეს მთელი დღე ბროწეულის ციცქნით -
"ბროწეულ - ფართი"
ნეკრესთანაც )
ბროწეულები ხარობდნენ -
ჰოდა ჩვენებმაც იხარეს მთელი დღე ბროწეულის ციცქნით -
"ბროწეულ - ფართი"
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
ასურელი მამების კვალდაკვალ....
v_i_k_u_n_a
უი ვიკუნა
შემო რა სკაიპში ჩემთა ნ
tamta7772
საქმე მაქვს შენთან
თამაზიმ დამირეკა დღეს და მკითხა -
რატომ არ დამირეკესო ტაოზე.
ეკლესიის ეზო -
ეკლესიაში აქა იქ ჩაქარგულია ძველი ჩუქურთმები
წარმომიდგენია
რა ლამაზი იქნებოდა ხირსა ოდესრაც
უი ვიკუნა
შემო რა სკაიპში ჩემთა ნ
tamta7772
საქმე მაქვს შენთან
თამაზიმ დამირეკა დღეს და მკითხა -
რატომ არ დამირეკესო ტაოზე.
ეკლესიის ეზო -
ეკლესიაში აქა იქ ჩაქარგულია ძველი ჩუქურთმები
წარმომიდგენია
რა ლამაზი იქნებოდა ხირსა ოდესრაც
Last edited by Tamari-ch. on 07 ოქტ 2008, 19:56, edited 3 times in total.