ქართული ხინკლის კოსმოპოლიტური არსი თანამედროვე გლობალისტურ საზოგადოებაში
================================================
ხინკალი,
ჩვენი სუფრის ბანალურობად ქცეული ბრწყინვალე ტრადიცია, კუჭთა ჩვენთა შვება და ლხენა, ბაქტერიებივით მომრავლებული სახინკლეების შოვნა და მათი კლიენტების ყვლეფა. საქართველოს გასტრონომიული სიამაყე და კდემამოსილება.
განა არის ვინმე სხვა მისებრ საყვარელი , სულით სანიავებელი, თითებზედ ფრთხილად საგოგმანებელი, საყვარლის ბაგეებივით ნაზად ამბორ-საყოფელი (ოღონ “ფრანცუზსკი პაცელუებს” არა ვართ ახლა

)? რათქმაუნდა არა. არადა დღეისათვის “ფართოდ გავრცელებული ხინკალი “ მთლად ისეთიც ვეღარაა წინაპრებმა, რომ დაგვიტოვეს და დაგვიბრეს, მაგრამ ჩვენ ის ასეთიც გვიყვარს, ვაფასებთ და ვუფრთხილდებით.
თამამად შეიძლება ითქვას, რომ ხინკისადმი დამოკიდებულება ჩვენი ეროვნული ინდენტობის ერთ-ერთი უმთავრესი (გასტრონომიული) მსაზღვრელია _ შეუძლებლია ნამდვილმა ქართველმა ხინკალს მოჰკრას თვალი და სტომაქის საამო კრთომა არ იგრძნოს, შეუძლებელია ნამდვილმა ქართველმა როდესმე ცუდი თვალით შეხედოს ხინკალს და ცუდი გაივლოს მასზე გულში.
მაგრამ თვად ხინკალმა რაო?! რამდენად მართლა ქართულია ჩვენი ნაოჭიანი სიამაყე (ხინკლის ნაოჭებზე მოგახსენებთ, უხერხულ ადგილებზე ნუ გადაგაქთ ყურადღება

). ეჰჰ, ვაი რომ ქართული თითქმის არაფერია თანამედროვე, “პოპულარულ” ხინკალში (ისე როგორც თნამდეროვე ქართულ ენაში) იდეის გარდა. მისი ინგრედიენტები კი
…. ჩამოვთვალოთ: ფქვილი; ხავახი; ღორისა და საქონლის ხორცის ნაზავი _ ზოგი საიდან და ზოგიც კიდევ იმის იქეთ სადიდანღაცაა საქართველოში შემოწიკული. აი თუნდახ ცომი ხინკლისათვის, გგონიათ ქართული ხორბლის ფქვილისაგან იქნება?!

ნურას უკაცრავად, ყველაზე რეალურია რომ ცომი რუსული ხრბლისაგან იქნება, თუ არადა ყაზახური ... ან უკრაინული. მოკლედ #1 ცხრილში იხილეთ მონაცემები და თავად შეგექმნებათ წარმოდგენა.
შემდეგი, უმთავრესი ინგრედიენტი ურომლისოდაც ხინკალი ვერ იხინკლებს ესაა პიკანტური და სურნელ-მძლავრი ხახვი. სამწუხაროდ ვერც აქ დავიკვენხნით ბარაქიანობით. თურმე ისე დავჩაჩანაკდით ქართველები, რომ საკუთარი საყოფი ხახვიც კი ვეღარ მოგვყავს ამ დალოცვილ მიწაზე. ჰოდა ვისაც არ ეზარება ყველა ეწიკება საქართველოში ხახვს თურქეთიდან, უკრაინიდან, აზერბაიჯანიდან.... რათქმაუნდა სომხეთიდან და კიდევ არაერთი ქვეყნიდან. აგერ ამ, #2 ცხრილს გადაავლეთ თვალი და თავად მიხვდებით რითი ”იკაზმება” ჩვენი კერძების 90%.
და სულ ბოლოს ყველაზე მთავარი _ ხორცი. მართალია ნამდვილი ხინკალი ცხვრის ხორცისაგან მზადდება, მაგრამ ცხვარი , ძირა და კაი ლუდი.... ეს ის კლასიკაა რომლისაგანაც ჩვენი ყოველდღიური რეალობა და შესაბამისად ”პოპულარული” ხინკალი მნიშვნელოვნად განსხვავდება. ამიტომაც, ნება მიბოძეთ იმ ხინკლის ინგრედიენტად, რომლის შესახებაც მაქვს საუბარი ამ პოსტში, ღორისა და საქონლის ხროცთა მრავლისმეტყველი ალიანსი განვვიხილო და არა ცხორი.
აქაც ნუ, რა გითხრათ, რით გაგახაროთ?!

ჯერ კიდევ აყვავებული სოციალიზმის ხანაშიც კი ჩვენი, ქართული მესაქონლეობა, ხორცზე ადგილობრივი მოთხოვნილების 10%-ს თუ აკმაყოფილებდა რის ვაი ვაგლახით და მას შედგე რაც ქვეყანა დაიქცა, სოფლის მეურნეობის სისტემა კი სრულად მოიშალა, დამეთანხმებით, რომ მდგომარეობა უკეთესობისკენ ნამდვილად არ შეიცვლებოდა. რათქმაუნდა შექმნილი ვითარება, მასობრივად გავრცელებული ხინკლის ყველაზე ხორციან შემადგენელზეც აისახა. ასე რომ იცოდეთ _ როცა ქართული ხინკლის რუსული (ან უკრაინული, ან ყაზახური) ცომის ”ბარიერს” გაარღვევთ კბილებით და ცხელი შიგთავსის სასიამოვნო ”ნექტარი” ჩაგეღვრებათ მოლოდინით (იგულისხმე დორბლით) აღსავსე პირში _ ”სკარეე ვსეგო” ეს მადლიანი ბრაზილიის, კანადის, არგენტინისა და არაინდუისტური ინდოეთის ერთობლივი ”პრეზენტია” ქართველი გურმანისთვის. მა ხინკალი (ასევე ქაბაბი, ოსტრი და სხვა მისთანები) ხო არ უნდა მოაკლდეს ჩვენს მრავლის დამტევ სტომაქებს. ასე რომ მადლობის მეტი რა გვეთქვის საერთაშორის საზოგადოებისთვის?!
აგე ეს ცხრილები ნახეთ და შესაბამისად ”დააკალიბრეთ” ქვეყნების მიხედვით ვის რამხელა უნდა გაუ ... იმასქნათ, ... გაუკეთოთ კიარადა ... გადაუხადოთ, მადლობა კაცო.
და კიდო ეს
და ბოლოს, რა შეიძლება ითქვას დასკვნის სახით. პირველი და მთავრი ის რომ ყველაფერს თავისი ნამდვილის სახელი უნდა დავარქვათ და შესაბამის ”ზავეძენიებში” , ე.წ. ” მოხეური”, ”მთიულური” თუ ქალაქურის ნაცვლად.... ან მათ გვერდით აუცილებლად უნდა დამკვიდრდეს
ხინკალი ”კოსმოპოლიტანი”.
ნუ ეს პირველი და მთავირ დასკვნა ჩემი აზრით, დანარჩენი კი თქვენიცით აპა
