რა არის ეს?
Moderators: Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia, Kakha, Druides, Mta Mkvarebia, ilia
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
ბიბლიაზე მსგავსი ორნამენტი ოდესმე გინახავთ?
რა არის ეს?
შენ გექნება და დადე ბარემ
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
საქმეც მაგაშია -qvevri wrote:შენ გექნება და დადე ბარემ
რომ ბიბლიაზე ასეთი ორნამენტი არ მინახავს არასოდეს.
წრე და შუაში წერტილი - ნამდვილად სიმბოლიკაა
სამი წრე - სამებას, აღდგომას და მარადიულ სიცოცხლეს უნდა ნიშნავდეს-
ნახევარწრეები?

რა არის ეს?
ჯერ ეს ერთი რომ "ბიბლია" რასაც ჰქვია ეგ არ უპყრია ხელთ მაცხოვარ.
ეს "ცხოვრების წიგნია" , ან იგივე "ზეციური სახარება " (და არა "ჩვეულებრივი" სახარება).
მერე კიდე ის ნახევარწრეები სინამდვილეში ასევე წრეებია, ზუსტად ისეთივე როგორც ცენტრში მოქცეული, ოღონდ მათი მხოლოდ ნაწილი სჩანს წიგნზე. ანუ იგულისხმება რომ მთლიანი კომპოზიცია შედგება სამი სამმაგი წრისაგან.
ეს ტრადიციულუ სიმბოლოა : 1. სამყაროს სრუქტურის; 2. ადამინის როგორც მიკროკოსმის .
როგორც წესი ეს სამი წრე თვალსაჩიონოებისათვის (მოსწავლეებისთვის) გამოისახებოდა ერთმანეთისაგან დაცილებული სახით, როცა მათ ცალ-ცაკე განიხილავდნენ. მერე მათ ალაგებენ სხვნაირად, ისე როგორც არის "რეალურ სამყაროში". კერძოდ _ ზედა და ქვედა წრეები შუნა წრის ცენტრისაკენ ინაცვლებენ და ერთმანეთს ეხებიან სწორედ ამ ცენტრალურის წრის ცენტრში. აი ეს ცენტრი, ეს შეხების წერტილია სწორედ უსაკრალურესი წერტილი და აკი განსაკუთრებულად არის კიდეც აღნიშნული იგი.
მოკლეთ ჩემი ახსნა ეგეთია
ეს "ცხოვრების წიგნია" , ან იგივე "ზეციური სახარება " (და არა "ჩვეულებრივი" სახარება).
მერე კიდე ის ნახევარწრეები სინამდვილეში ასევე წრეებია, ზუსტად ისეთივე როგორც ცენტრში მოქცეული, ოღონდ მათი მხოლოდ ნაწილი სჩანს წიგნზე. ანუ იგულისხმება რომ მთლიანი კომპოზიცია შედგება სამი სამმაგი წრისაგან.
ეს ტრადიციულუ სიმბოლოა : 1. სამყაროს სრუქტურის; 2. ადამინის როგორც მიკროკოსმის .
როგორც წესი ეს სამი წრე თვალსაჩიონოებისათვის (მოსწავლეებისთვის) გამოისახებოდა ერთმანეთისაგან დაცილებული სახით, როცა მათ ცალ-ცაკე განიხილავდნენ. მერე მათ ალაგებენ სხვნაირად, ისე როგორც არის "რეალურ სამყაროში". კერძოდ _ ზედა და ქვედა წრეები შუნა წრის ცენტრისაკენ ინაცვლებენ და ერთმანეთს ეხებიან სწორედ ამ ცენტრალურის წრის ცენტრში. აი ეს ცენტრი, ეს შეხების წერტილია სწორედ უსაკრალურესი წერტილი და აკი განსაკუთრებულად არის კიდეც აღნიშნული იგი.
მოკლეთ ჩემი ახსნა ეგეთია

Tamari-ch. wrote:საქმეც მაგაშია -qvevri wrote:შენ გექნება და დადე ბარემ
რომ ბიბლიაზე ასეთი ორნამენტი არ მინახავს არასოდეს.
წრე და შუაში წერტილი - ნამდვილად სიმბოლიკაა
სამი წრე - სამებას, აღდგომას და მარადიულ სიცოცხლეს უნდა ნიშნავდეს-
ნახევარწრეები?
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
masai11
მეც დაახლოებით ასე ვფიქრობ...
უბრალოდ ბოლოს ვიფიქრე, შესაძლოა რომ მთლიანი
ტაძარი დაკავშირებულია კალენდართან...
და ეს მთლიანი ჩანაფიქრია -
სამხრეთ ფასადზე მზე -
ჩრდილოეთ ფასადზე მთვარე???
ტაძარი 12 მოციქულის სახელობისაა.
12 მოციქული - 12 თვე -
12 ზოდიაქო და 12 მოციქული ერთადაა გამოსახული ფრესკაზე.

ანუ "სამყაროს ტაძარია".
მთელს სამყაროს და კოსმოსს მოიცავს...
მეც დაახლოებით ასე ვფიქრობ...
უბრალოდ ბოლოს ვიფიქრე, შესაძლოა რომ მთლიანი
ტაძარი დაკავშირებულია კალენდართან...
და ეს მთლიანი ჩანაფიქრია -
სამხრეთ ფასადზე მზე -
ჩრდილოეთ ფასადზე მთვარე???

ტაძარი 12 მოციქულის სახელობისაა.
12 მოციქული - 12 თვე -
12 ზოდიაქო და 12 მოციქული ერთადაა გამოსახული ფრესკაზე.

ანუ "სამყაროს ტაძარია".
მთელს სამყაროს და კოსმოსს მოიცავს...
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
აუუუ
ახლა შევამჩნიე ერთი საინტერესო დეტალი
ზოდიაქოს ფრესკაზე მოციქულები არაა გამოსახული -
მე მგონი ანგელოზებია....

თან სულ ზევით არის მზე -
მზის გარშემო რვაქიმიანი ვარსკვლავები
ქვემოთ მზის პირდაპირ არის მთვარე
გვერდით ქერუბიმები
და მთვარეს გასწვრივ ხატია ორი წრე!!!!!
აბა დააკვირდით!

ახლა შევამჩნიე ერთი საინტერესო დეტალი
ზოდიაქოს ფრესკაზე მოციქულები არაა გამოსახული -
მე მგონი ანგელოზებია....


თან სულ ზევით არის მზე -
მზის გარშემო რვაქიმიანი ვარსკვლავები
ქვემოთ მზის პირდაპირ არის მთვარე
გვერდით ქერუბიმები
და მთვარეს გასწვრივ ხატია ორი წრე!!!!!

აბა დააკვირდით!

რა არის ეს?
ხო, მაგდენი არ ვიცი ეხლა.
ზოდიაქოს და ანგელოზების საკითხში არა ვარ გარკვეული და კომპეტენტური.
ზოდიაქოს და ანგელოზების საკითხში არა ვარ გარკვეული და კომპეტენტური.
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
masai11
მოციქულები ფრთებით არ გამოისახებიან
ფრესკაზე ანგელოზებია...
რატოღაც ათი...
(და არა ცხრა)
აი ის ორი რგოლი მაინტერესებს რაა....
მოციქულები ფრთებით არ გამოისახებიან
ფრესკაზე ანგელოზებია...
რატოღაც ათი...
(და არა ცხრა)
აი ის ორი რგოლი მაინტერესებს რაა....
რა არის ეს?
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
და მთვარის გასვრივ რატომაა იგი გამოსახული?
მთვარესთან რა კავშირშია?
მთვარესთან რა კავშირშია?
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
ჩიტუციო
ათი ანგელოზი რატოა გამოსახული?
მთავარანგელოზები ხომ ცხრაა?
ათი ანგელოზი რატოა გამოსახული?
მთავარანგელოზები ხომ ცხრაა?
- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
ОÑновой Ð´Ð»Ñ ÑÐ¾Ð·Ð´Ð°Ð½Ð¸Ñ Ñ†ÐµÑ€ÐºÐ¾Ð²Ð½Ð¾Ð³Ð¾ ÑƒÑ‡ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¾Ð± ангелах ÑвлÑетÑÑ Ð½Ð°Ð¿Ð¸ÑÐ°Ð½Ð½Ð°Ñ Ð² V веке книга ДиониÑÐ¸Ñ Ðреопагита «О небеÑной иерархии» (греч. «ΠεÏί της ουÏανίας», лат. «De caelesti hierarchia»), более извеÑÑ‚Ð½Ð°Ñ Ð² редакции VI века. ДевÑть ангельÑких чинов разбиты на три триады, ÐºÐ°Ð¶Ð´Ð°Ñ Ð¸Ð· которых имеет какую-либо оÑобенноÑть.
ÐŸÐµÑ€Ð²Ð°Ñ Ñ‚Ñ€Ð¸Ð°Ð´Ð° - Ñерафимы, херувимы и преÑтолы - характеризуетÑÑ Ð½ÐµÐ¿Ð¾ÑредÑтвенной близоÑтью к Богу;
Ð’Ñ‚Ð¾Ñ€Ð°Ñ Ñ‚Ñ€Ð¸Ð°Ð´Ð° - Ñилы, гоÑподÑтва и влаÑти - подчеркивает божеÑтвенную оÑнову Ð¼Ð¸Ñ€Ð¾Ð·Ð´Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¸ мировладычеÑтва;
Ð¢Ñ€ÐµÑ‚ÑŒÑ Ñ‚Ñ€Ð¸Ð°Ð´Ð° - начала, архангелы и ÑобÑтвенно ангелы - характеризуетÑÑ Ð½ÐµÐ¿Ð¾ÑредÑтвенной близоÑтью у человеку.
ДиониÑий Ñуммировал то, что было накоплено до него. Серафимы, херувимы, Ñилы и ангелы упоминаютÑÑ ÑƒÐ¶Ðµ в Ветхом завете; в Ðовом завете поÑвлÑÑŽÑ‚ÑÑ Ð³Ð¾ÑподÑтва, начала, преÑтолы, влаÑти и архангелы.
По клаÑÑификации Ð“Ñ€Ð¸Ð³Ð¾Ñ€Ð¸Ñ Ð‘Ð¾Ð³Ð¾Ñлова (4 в.) ангельÑÐºÐ°Ñ Ð¸ÐµÑ€Ð°Ñ€Ñ…Ð¸Ñ ÑоÑтоит из ангелов, архангелов, преÑтолов, гоÑподÑтв, начл, Ñил, ÑиÑний, воÑхождений и разумений.
По Ñвоему положению в иерархии чины раÑполагаютÑÑ Ñледующим образом:
Ñерафимы - первый
херувимы - второй
преÑтолы- третий
гоÑподÑтва - четвертый
Ñилы - пÑтый
влаÑти - шеÑтой
начала - Ñедьмой
архангелы- воÑьмой
ангелы - девÑтый.
3. ПреÑтолы
Термин "преÑтолы", или "многоглазые", указывает на их близоÑть к трону Бога. Ðто Ñамый близкий к Богу чин: и Ñвое божеÑтвенное ÑовершенÑтво, и Ñознание они получают непоÑредÑтвенно от Ðего.
ПÑевдо-ДиониÑий Ñообщает:
«Итак, Ñправедливо в первую из небеÑных Иерархий поÑвÑщаютÑÑ ÑущеÑтва выÑшие, так как она имеет выÑший чин, оÑобенно потому, что к ней, как к ближайшей к Богу, первоначально отноÑÑÑ‚ÑÑ Ð¿ÐµÑ€Ð²Ñ‹Ðµ БогоÑÐ²Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸ оÑвÑщениÑ, РгорÑщими ПреÑтолами и излиÑнием мудроÑти называютÑÑ
небеÑные Умы потому, что имена Ñии выражают Богоподобные их ÑвойÑтва... Ðаименование выÑочайших ПреÑтолов означает то, что они
Ñовершенно Ñвободны от вÑÑкой земной привÑзанноÑти и, поÑтоÑнно возвышаÑÑÑŒ над дольним, премирно ÑтремÑÑ‚ÑÑ Ðº горнему, вÑеми Ñилами
неподвижно и твердо прилеплены к ÑущеÑтву иÑтинно Ð’Ñ‹Ñочайшему,
Ð¿Ñ€Ð¸Ð½Ð¸Ð¼Ð°Ñ Ð‘Ð¾Ð¶ÐµÑтвенное Его внушение в полнейшем беÑÑтраÑтии и невещеÑтвенноÑти; означает также то, что они ноÑÑÑ‚ Бога и раболепно выполнÑÑŽÑ‚ БожеÑтвенные Его повелениÑм.
http://angelstoday.net/index.php?lang=r ... on/1angels
ÐŸÐµÑ€Ð²Ð°Ñ Ñ‚Ñ€Ð¸Ð°Ð´Ð° - Ñерафимы, херувимы и преÑтолы - характеризуетÑÑ Ð½ÐµÐ¿Ð¾ÑредÑтвенной близоÑтью к Богу;
Ð’Ñ‚Ð¾Ñ€Ð°Ñ Ñ‚Ñ€Ð¸Ð°Ð´Ð° - Ñилы, гоÑподÑтва и влаÑти - подчеркивает божеÑтвенную оÑнову Ð¼Ð¸Ñ€Ð¾Ð·Ð´Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð¸ мировладычеÑтва;
Ð¢Ñ€ÐµÑ‚ÑŒÑ Ñ‚Ñ€Ð¸Ð°Ð´Ð° - начала, архангелы и ÑобÑтвенно ангелы - характеризуетÑÑ Ð½ÐµÐ¿Ð¾ÑредÑтвенной близоÑтью у человеку.
ДиониÑий Ñуммировал то, что было накоплено до него. Серафимы, херувимы, Ñилы и ангелы упоминаютÑÑ ÑƒÐ¶Ðµ в Ветхом завете; в Ðовом завете поÑвлÑÑŽÑ‚ÑÑ Ð³Ð¾ÑподÑтва, начала, преÑтолы, влаÑти и архангелы.
По клаÑÑификации Ð“Ñ€Ð¸Ð³Ð¾Ñ€Ð¸Ñ Ð‘Ð¾Ð³Ð¾Ñлова (4 в.) ангельÑÐºÐ°Ñ Ð¸ÐµÑ€Ð°Ñ€Ñ…Ð¸Ñ ÑоÑтоит из ангелов, архангелов, преÑтолов, гоÑподÑтв, начл, Ñил, ÑиÑний, воÑхождений и разумений.
По Ñвоему положению в иерархии чины раÑполагаютÑÑ Ñледующим образом:
Ñерафимы - первый
херувимы - второй
преÑтолы- третий
гоÑподÑтва - четвертый
Ñилы - пÑтый
влаÑти - шеÑтой
начала - Ñедьмой
архангелы- воÑьмой
ангелы - девÑтый.
3. ПреÑтолы
Термин "преÑтолы", или "многоглазые", указывает на их близоÑть к трону Бога. Ðто Ñамый близкий к Богу чин: и Ñвое божеÑтвенное ÑовершенÑтво, и Ñознание они получают непоÑредÑтвенно от Ðего.
ПÑевдо-ДиониÑий Ñообщает:
«Итак, Ñправедливо в первую из небеÑных Иерархий поÑвÑщаютÑÑ ÑущеÑтва выÑшие, так как она имеет выÑший чин, оÑобенно потому, что к ней, как к ближайшей к Богу, первоначально отноÑÑÑ‚ÑÑ Ð¿ÐµÑ€Ð²Ñ‹Ðµ БогоÑÐ²Ð»ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸ оÑвÑщениÑ, РгорÑщими ПреÑтолами и излиÑнием мудроÑти называютÑÑ
небеÑные Умы потому, что имена Ñии выражают Богоподобные их ÑвойÑтва... Ðаименование выÑочайших ПреÑтолов означает то, что они
Ñовершенно Ñвободны от вÑÑкой земной привÑзанноÑти и, поÑтоÑнно возвышаÑÑÑŒ над дольним, премирно ÑтремÑÑ‚ÑÑ Ðº горнему, вÑеми Ñилами
неподвижно и твердо прилеплены к ÑущеÑтву иÑтинно Ð’Ñ‹Ñочайшему,
Ð¿Ñ€Ð¸Ð½Ð¸Ð¼Ð°Ñ Ð‘Ð¾Ð¶ÐµÑтвенное Его внушение в полнейшем беÑÑтраÑтии и невещеÑтвенноÑти; означает также то, что они ноÑÑÑ‚ Бога и раболепно выполнÑÑŽÑ‚ БожеÑтвенные Его повелениÑм.
http://angelstoday.net/index.php?lang=r ... on/1angels
რა არის ეს?
Tamari-ch.
მე მგონია, რომ ცალკე მთავარესთან მას არანაირი კავშირი არ აქვს. მანდ ყველა ფიგურა უნდა განიხილო საერთო აზრთან კავშირში, ამ კომპოზიციის საერთო იდეასთან მიმართებაში. თუ ეგრე მიუდგები საკითხს მაშინ ისიც უნდა იკითხო რა შუაშია ლომი იმ კონკრეტულ ანგელოზთან, რომელიც მის წინაა გამოსახული, ან ვერძის წინ, ან ზოდიაქოს რომელიმე გამოსახულების წინ განთავსებული ანგელოზის თუ ქერუბიმის ფიგურა.
ჩემი აზრით, უბრალოდ კომპოზიციურად ასეთი განთავსება ფიგურებისა უფრო მომგებიანი იქნებოდა მხატვრული თვალსაზრისით ვიდრე ანგელოზთა გამოსახულებებს შორის სადმე ჩასმა.
რატოა 10? ნამდვილად არ ვიცი.
ამასთან დაკავშირებით შენ ალბათ გამოგადგება ბიძინა გუნიას (ახლა სასულიერო პირია) ნაშრომი სვეტიცხოვლის ზოდიაქოსთან დაკავშირებით. სამწუხაროდ ეს წიგნი მე არ წამიკითხია. შენ თუ სადმე იშოვი მერე იქნებ ცალკე გახსნა თემა და მოგვიყვე ამ წიგნის შესახებ. ბევრისთვის საინტერესო იქნება.
მე მგონია, რომ ცალკე მთავარესთან მას არანაირი კავშირი არ აქვს. მანდ ყველა ფიგურა უნდა განიხილო საერთო აზრთან კავშირში, ამ კომპოზიციის საერთო იდეასთან მიმართებაში. თუ ეგრე მიუდგები საკითხს მაშინ ისიც უნდა იკითხო რა შუაშია ლომი იმ კონკრეტულ ანგელოზთან, რომელიც მის წინაა გამოსახული, ან ვერძის წინ, ან ზოდიაქოს რომელიმე გამოსახულების წინ განთავსებული ანგელოზის თუ ქერუბიმის ფიგურა.
ჩემი აზრით, უბრალოდ კომპოზიციურად ასეთი განთავსება ფიგურებისა უფრო მომგებიანი იქნებოდა მხატვრული თვალსაზრისით ვიდრე ანგელოზთა გამოსახულებებს შორის სადმე ჩასმა.
რატოა 10? ნამდვილად არ ვიცი.

- Tamari-ch.
- იეტი
- Posts: 10747
- Joined: 23 აპრ 2008, 20:31
- Location: Tbilisi
რა არის ეს?
ჩიტუციო
მე უბრალოდ ვცდილობ გავარკვიო
ორი რგოლის გამოსახულება (ანუ საყდართასის) მთვარესთან ახლოს-
კავშირშია თუ არა იმ ორ ნახევარრგოლთან
რომელიც გვაქვს ბიბლიაზე
ჩრდილო ფასადზე -
თან ეს რგოლები ცოტათი წააგავს მთვარის ფაზებს...
ასე იცვლება ზუსტად მთვარეს ფაზებიც -

ჩრდილოეთ მხარე მთვარეს მხარეა-
სამხრეთი კი მზის...
მე უბრალოდ ვცდილობ გავარკვიო
ორი რგოლის გამოსახულება (ანუ საყდართასის) მთვარესთან ახლოს-
კავშირშია თუ არა იმ ორ ნახევარრგოლთან
რომელიც გვაქვს ბიბლიაზე
ჩრდილო ფასადზე -
თან ეს რგოლები ცოტათი წააგავს მთვარის ფაზებს...
ასე იცვლება ზუსტად მთვარეს ფაზებიც -

ჩრდილოეთ მხარე მთვარეს მხარეა-
სამხრეთი კი მზის...
რა არის ეს?
გამარჯობათ
როგორც ფორუმ დიდგორის ფანი
გეცნობთ
სიტყვებში ჩვენ ვერ ჩავაკვეხებთ იმას რაზეც აქ არს ბაასი
სულით გლახაკთათავიო სასუფეველი
და არა მწიგნობართათვისო
ნახვამდის
როგორც ფორუმ დიდგორის ფანი
გეცნობთ
სიტყვებში ჩვენ ვერ ჩავაკვეხებთ იმას რაზეც აქ არს ბაასი
სულით გლახაკთათავიო სასუფეველი
და არა მწიგნობართათვისო

ნახვამდის