ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

უკვე შემდგარი ლაშქრობების შესახებ

Moderators: Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia, Kakha, Druides, Ketevan Guliashvili, Mta Mkvarebia

ახალი თემის შექმნა
პასუხი თემაზე
User avatar
pataputina
იეტი კი არა და...
Posts: 5201
Joined: 10 სექ 2007, 14:29
Location: ვალპე
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by pataputina » 08 თებ 2011, 11:06

მმ
აქ ვინც დაპოსტა
ყველა იყო?

კი არა და


ვაჰხთ

:roll:
ბედნიერებაა რომ ვარსებობ, თორემ ნაღველს მივეცემოდი

http://pataputina.blogspot.com/
http://www.flickr.com/photos/me-xato

User avatar
avtokh
მაწანწალა
Posts: 953
Joined: 28 სექ 2010, 21:31
Location: saca moxerxdeba :)
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by avtokh » 08 თებ 2011, 11:12

pataputina wrote:მმ
აქ ვინც დაპოსტა
ყველა იყო?

კი არა და


ვაჰხთ

:roll:
თითქმის სამოცი ადამიანი ვიყავით :) სამი მიკროავტობუსით და შეიძლება ყველა ვერც დაიმახსოვრე :)
Image

User avatar
pataputina
იეტი კი არა და...
Posts: 5201
Joined: 10 სექ 2007, 14:29
Location: ვალპე
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by pataputina » 08 თებ 2011, 11:57

ჰხო, სურათებზე ვხედავ ისეთ ხალხს
იქ რომ აშკარად
ვერ დავინახე : D


:oops:
ბედნიერებაა რომ ვარსებობ, თორემ ნაღველს მივეცემოდი

http://pataputina.blogspot.com/
http://www.flickr.com/photos/me-xato


User avatar
ლეონტი
იეტი
Posts: 4805
Joined: 26 მაი 2007, 22:48
Location: ღურბელი
Contact:
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by ლეონტი » 08 თებ 2011, 16:33

Nephros wrote:ძალიან მომეწონა ახტაპი და ოძუნი, განსაკუთრებით ეს უკანასკნელი. საკმაოდ მდიდარი კულტურა აქვთ სომხებს, და დასანანია, სხვისის მისაკუთრებაში რომ იმტვრევენ ხოლმე კისერს.

ამ ნაგებობას რა დანიშნულება ქონდა ან აქვს?
Image
ეს ნაგებობა არის ამ ორი სტელას დამცავი როგორც ჩანს.
აგრეთვე ეს ადრექრისტიანული სტელა მეგონა, მაგრამ ინტერნეტში ასე იხსენიებენ: Odzunskaya memorialnaya stella.
ფაქტია რომ ძველია , მერე ესეთი სტელები აღარ კეტდებოდა.
Last edited by ლეონტი on 08 თებ 2011, 19:50, edited 1 time in total.

User avatar
avtokh
მაწანწალა
Posts: 953
Joined: 28 სექ 2010, 21:31
Location: saca moxerxdeba :)
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by avtokh » 08 თებ 2011, 16:42

ლეონტი wrote:
Nephros wrote:ძალიან მომეწონა ახტაპი და ოძუნი, განსაკუთრებით ეს უკანასკნელი. საკმაოდ მდიდარი კულტურა აქვთ სომხებს, და დასანანია, სხვისის მისაკუთრებაში რომ იმტვრევენ ხოლმე კისერს.

ამ ნაგებობას რა დანიშნულება ქონდა ან აქვს?
Image
ეს ნაგებობა არის ამ ორი სტელას დამცავი როგორც ჩანს.
აგრეთვე ეს ადრექრისტიანული სტელა მეგონა, მაგრამ ინტერნეტსჰი ასე იხსენიებენ: Odzunskaya memorialnaya stella.
ფაქტია რომ ძველია , მერე ესეთი სტელები აღარ კეტდებოდა.
ამ სტელებზე თუ არ ვცდები წმინდანები იყო გამოსახული.
Image

User avatar
Eh_Dato
ბოდიალა
Posts: 239
Joined: 11 იან 2006, 14:53
Location: თბილისი
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by Eh_Dato » 08 თებ 2011, 16:54

ეს ვიკიპედიიდან ამოვიღე.
ცხადია - სომხების დაწერილია.

Ахтала (архитектурный комплекс)
[править]Материал из Википедии — свободной энциклопедииПерейти к: навигация, поиск
У этого термина существуют и другие значения, см. Ахтала (значения).
Крепость
Ахтала (Птагаванк)
Ô±Õ­Õ©Õ¡Õ¬Õ¡ (ÕŠÕ¿Õ²Õ¡Õ¾Õ¡Õ¶Ö„)

Страна Армения
Лори Ахтала
Основатель Кюркидяны
Первое упоминание X век

Координаты: 41°09′02.09″ с. ш. 44°45′50.92″ в. д. / 41.150581° с. ш. 44.764144° в. д. (G) (O)
Показать географическую карту41.150581, 44.764144

Ахтала (арм. Ախթալա) или Птгаванк (арм. Պտղավանք) — монастырь и крепость на небольшом плато в ущелье реки Дебед (в настоящее время поселок городского типа Лорийского марза Армении).

Содержание [убрать]
1 История
2 Строение
3 Галерея
4 Примечания

[править] История

В X в. крепость Птгаванк (Ахтала) стала важнейшим стратегическим пунктом царства Кюрикян-Багратидов. Надпись на армянском языке на хачкаре сообщает о возведении в 1188 году Мариам, дочерью царя Ташир-Дзорагета Кюрике, церкви Пресвятой Богородицы. В начале XIII в. атабек Иване Мхаргрдзели (Долгорукий) из рода Закарянов, влиятельное лицо при дворе грузинской царицы Тамары, перешедший из Армянской Апостольской в лоно Православной церкви, передает монастырь халкидонитам и перестраивает армянский храм.

Киракос Гандзакеци, автор XIII века и современник этих событий сообщает[1]:

Умер и Иванэ, брат Закарэ, и был похоронен в Пхиндзаанке, у входа в построенную им самим церковь; он отнял ее у армян и превратил в грузинский монастырь.

В XIII в. владельцами монастыря были Закаряны, Птгаванк стал крупнейшим халкидонитским монастырем и культурным центром Северной Армении, но административно являлся центром епархии Грузинской Православной Церкви. В алтарной апсиде главного храма была сделана предназначенная для архиерейского богослужения ниша, нетипичная для халкидонитских храмов Северной Армении. В сер. XIII в. в монастыре работал Симеон Плиндзаханеци, о чём свидетельствует сохранившийся в рукописи 1248 года колофон, «выполненный рукой недостойного Симеона», который переводил «с грузинского языка на армянский язык в стране армянской, в монастыре грузинском, который называется «Плиндзаханк»[2]. В XIV в. название «Плиндзаханк» исчезает из исторических источников. Предположительно с 30-х гг. XIV в. монастырь вошёл в Ахтальскую митрополию Мцхетского Католикосата. В 1438 г. впервые в источниках упоминается деревня с названием Ахтала как собственность Грузинского Католикосата. В нач. XVIII в. монастырь пришёл в запустение, при Атени Сиони существовало подворье епископа Ахтальского. В 1801 г. указом российского императора Александра I Ахтала преобразована в центр Греческой Православной Церкви в Закавказье. В настоящее время остается важнейшим местом паломничества греков, ежегодно 21 сентября отмечающих в Ахтале праздник Рождества Богородицы.

[править] Строение

Крепостная стенаГлавный храм Ахталы — храм Пресвятой Богородицы,- это крестово-купольная постройка, несохранившийся купол которой опирался на 2 восьмигранных столба и предапсидные пилястры. Синкретизм черт армянского и грузинского зодчества XIII в., характерный для этого храма, особо проявился в формах и декорациях экстерьера, где типично грузинскими являются большие орнаментированные кресты и обрамления окон, а порталы созвучны армянским образцам. С запада к храму приблизительно в середине XIII в. были пристроены усыпальница Иване и портик с открытой аркатурой прямоугольные в плане. Росписи церкви датируются между 1205 и 1216 гг. В соответствии с грузинской традицией в парусах помещены изображения евангелистов в медальонах, а на лицевых сторонах арок текст Пс 103. 19 на асомтаврули. Иконографическая программа алтарной апсиды (в конхе Богородица с Младенцем на троне, ниже композиция «Причащение апостолов», под ней 2 ряда святителей) воспроизводит наиболее строгие визант. образцы. Связь с национальной культурной традицией армян-халкидонитов проявилась в расположении в центре нижнего яруса образа Св. Григория Просветителя. В нижней части зап. стены изображены святые Грузинской Церкви, среди которых Св. равноапостольные Нина и Иоанн Зедазнели. В южном и северном рукавах пространственного креста представлены циклы росписей, посвященные Пресвятой Богородице и Спасителю,. Исследование стилистических особенностей фресок и характера надписей позволяет предположить, что в работе участвовали не менее 8 художников, среди них были армянин-халкидонит, знакомый с византийской живописью позднекомниновской эпохи (алтарная апсида); художник, следовавший образцам визант. живописи 1-й пол. XIII в. (верхние регистры сев. и юж. стен и главные своды); мастера из Грузии, расписавшие зап. стену. Помимо главного храма внутри монастыря находятся небольшая зальная церковь Св. Василия и руины двухэтажного жилого корпуса. Вокруг монастыря на разном расстоянии располагаются четыре церкви-часовни, посвященные Св. Троице, св. апостолам, святителям Григорию Богослову и Иоанну Златоусту. Реставрационные работы в А. осуществлялись с 1979 по 1989 г. управлением по охране памятников Армении.

User avatar
Eh_Dato
ბოდიალა
Posts: 239
Joined: 11 იან 2006, 14:53
Location: თბილისი
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by Eh_Dato » 08 თებ 2011, 17:10

ცხადია - მე ეს არ მომიყვანია მხილოდ და მხოლოდ სომხური მხარის გასაკრიტიკებლად. ვთქვათ რბილად - რაღაც ფაქტების ხედვა და ინტერპრეტაცია მათ თავისი აქვთ, ჩვენ ჩვენი. ახტალის ქართველებისთვის გადმოცემა ან მისი რესტავრაციისას ქართველი სპეციალისტების დაშვება არანაკლებ რთული და ფაქიზი თემაა, ვიდრე ტაო-კლარჯეთის ძეგლების. შესაძლოა აქაც აზრის ჰქონდეს ნაცვალგების პრინციპით მოქმედებას. საქართველოს ტერიტორიაზე არის სომხური ძეგლები, რომლების რესტავრაციაზე შეიძლება სომხეთის სპეციალისტების დაშვება. ფსიქოლოგიური ბარიერები ჩვენც გვაქვს დასაძლევი და სომხებსაც.

User avatar
GT.ge
მაწანწალა
Posts: 923
Joined: 19 აგვ 2009, 17:21
Location: (წუთი)სოფელი
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by GT.ge » 08 თებ 2011, 18:18

ყოჩაღთ!
ყველანი კარგები ხართ. :)

პ.ს. ჩამომიტანეთ საქართველოს ისტორიის წინი? :roll:
Image
საქართველო ბეჭედია ბაჯაღლო და თბილისი შიგ ჩასმული ბადახში.

qvevri
ქვევრი
Posts: 7185
Joined: 13 მაი 2007, 22:57
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by qvevri » 08 თებ 2011, 18:46

Eh_Dato
მე მაინც იმას ვკითხულობ, რასაც ამ ათიოდე წლის წინათ ვკითხულობდი, რატომ ქარველებს არ გვინდება რომელიმე სომხური ძეგლის მითვისება ან მათი ფრესკების გადაფხეკა და სანაცვლოდ ჩვენების დახატვა? ან დოკუმენტების გაყალბება მათსაებრ? ჩვენი და მაგათი ერთი პოზიციიდან განჭვრეტა არ მიმაჩნია მართებულად. ბარიერს რაც შეეხება, აქ ვიღაცეების აზრს მნიშვნეობა ნამდვილად არა აქვს, არამედ ქართველ ისტორიკოსებისას და ქართული ეკლესიისას, რომელიც მათი სასულიერო პირებისა და ინტელიგენციის (თუკი, ასეთი მცნება საერთოდ არსებობს ბუნებაში (მე ეჭვი მეპარება...)) აზრისაგან, რომელიც თავგამოდებით ამტკიცებს, რომ ყველანი და ყველაფერი ამ ქვეყანაზე სომხური წარმომავლობისააო.... პრინცესა დაიანა, ჩერჩილი, ფარაონ რამზესი. სტალინი, და ბოლოს და ბოლოს მაცხოვარი!!!??? თურმე სომხები ყოფილანო. მაგრამ მეორეს მხრივ მაშ რა ქნან? აქვთ კი სხვა გამოსავალი ვიდრე ქურდბაცაცობა და ქუჩის ქალობა, რომელიც უკვე პროფესიად გაუხდია ამ მართლაც და საცოდავ ერს?

User avatar
ARCHILI
იეტი
Posts: 8437
Joined: 13 ივნ 2007, 13:08
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by ARCHILI » 08 თებ 2011, 18:53

qvevri


ზოგჯერ არც ქართველები ვაკლებთ ხოლმე, ბუშიც ქართველი იყო, შარონიც, პუტინიც და ა.შ. გვეტყობა, რომ რაღაც საერთო გაგვაჩნია მათთან (სომხებთან)...

:)
Image

User avatar
ლეონტი
იეტი
Posts: 4805
Joined: 26 მაი 2007, 22:48
Location: ღურბელი
Contact:
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by ლეონტი » 08 თებ 2011, 20:02

Nephros wrote:ძალიან მომეწონა ახტაპი და ოძუნი, განსაკუთრებით ეს უკანასკნელი. საკმაოდ მდიდარი კულტურა აქვთ სომხებს, და დასანანია, სხვისის მისაკუთრებაში რომ იმტვრევენ ხოლმე კისერს.

ამ ნაგებობას რა დანიშნულება ქონდა ან აქვს?
Image
ეს ნაგებობა არის ამ ორი სტელას დამცავი როგორც ჩანს.
აგრეთვე ეს ადრექრისტიანული სტელა მეგონა, მაგრამ ინტერნეტში ასე იხსენიებენ: Odzunskaya memorialnaya stella.
ფაქტია რომ ძველია , მერე ესეთი სტელები აღარ კეტდებოდა.
ეს სომხების ინტერპრეტაციაა:
On the north side of the church there is a 6th century monument consisting of twin stelae erected on a stepped platform. There is no documentary or epigraphic inflation regarding its construction. It is attributed to the 6th century on the basis of its similarity to other Armenian funerary monuments, some of which were erected by the Arsacid Kings well before the 5th century (Der Nersessian, 1977), and on the basis of its sculptural details. Manuc'Aryan considers it to be a funerary monument of Yovhan Awjnec'i (717-728) and dates it to 728-730 on the basis of a reference to Yovhan's construction work at Awjun by the 13th century Armenian historian Kirakos Ganjakec'i.

The monument consists of two narrow obelisk-shaped stelae set between double arches rising from a high platform with seven steps on the West side. The stelae are carved with figured scenes with in panels, on the east and west, and floral and geometric motifs on the other two sides. There are scenes from the old and new testaments and compositions generally considered referring to the history of the conversion of Armenia to Christianity. King Trdat III is represented in the form of a boar on the east face of the south stele. Below him, there is a two-story domed structure which may represent the original martyrium erected at the site of Hrip'sime's death at the command of Trdat. Other scenes include the three Hebrews in the fiery furnace, standing apostles holding crosses, the annunciation, nativity, and baptism of Christ, as well as figures in military dress and others who may be members of Trdat's court.

Fragments of two similar obelisk-like stelae, were found at Odzun (Hovsep'ian). The stelae are important monuments for the history of Christian art as well as Armenian art because of the iconography

მაგრამ მაინც როგორც ჩანს ადრექრისტიანული სტელაა ანუ ქვასვეტი და შესაძლოა ქართული წარმომავლობის, ყოველ შემთხვევაში მართლმადიდებლური ანუ არა მონოფიზიტური წარმოშობისაა რადგან ადრეულია.

okulone
მაწანწალა
Posts: 826
Joined: 30 ივლ 2008, 21:20
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by okulone » 08 თებ 2011, 20:21

okulone
მიყვარხარ :*)

მადლობა ფოტოებისთვის
მეც მიყ... ;)

okulone
მაწანწალა
Posts: 826
Joined: 30 ივლ 2008, 21:20
ახტალა-ახპატი-ალავერდი-ოძუნი-ქობაირი სომხეთში, 06.02.2011

Post by okulone » 08 თებ 2011, 20:24

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by okulone on 08 თებ 2011, 20:52, edited 1 time in total.


ახალი თემის შექმნა
პასუხი თემაზე

FORUM_PERMISSIONS

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

ახალი წერილი ახალი წერილი    ახალი წერილი არაა ახალი წერილი არაა    ანონსი ანონსი
ახალი წერილი [ ცხარე ] ახალი წერილი [ ცხარე ]    ახალი წერილი არაა [ ცხარე ] ახალი წერილი არაა [ ცხარე ]    თვალშისაცემი თვალშისაცემი
ახალი წერილი [ დაკეტილია ] ახალი წერილი [ დაკეტილია ]    ახალი წერილი არაა [ დაკეტილია ] ახალი წერილი არაა [ დაკეტილია ]