ზემო ალვანის ნათლისმცემს ისახ. ეკლესიაზე ინტერნეტსი ვერ ვნახე ცნობები -
მხოლოდ ბიბლიოგრაფია ვნახე:
ალვანის ძეგლები (ახმეტის რ-ნი)
1.ალვანელი დ. ალვანის ძველი ნაშთები //კვალი.-1897.-N6.-გვ.128-130; N7.-გვ.145-148.
მოკლედაა მიმოხილული ალვანის ისტორია. აღწერილია ალვანის მოსაზღვრე ტყიან ქედზე მდებარე ღვთისმშობლისა და ნათლისმცემლის სახელობის ეკლესიები.
2.ბარნაველი თ. კახეთის ისტორიული ძეგლების წარწერები .-თბ., 1962.-გვ.31.
ნათლისმცემლის ეკლესიის კედლის მოხატულობაზე ლეონ მეფის გამოსახულებასთან შემორჩენილი წარწერის ანალიზი..
3.ბერიძე ვ. XVI-XVIII საუკუნეების ქართული საეკლესიო ხუროთმოძღვრება.-თბ.,1994.-გვ.134-135.
ალვანის სამების ტაძრის აღწერილობა. განხილულია სამშენებლო ტექნიკა, გეგმა, ფასადთა მორთულობა.დათარიღებულია XVI საუკუნით.
4.ბოჭორიძე გ. თუშეთი.-თბ.,1983.-გვ.63.
ალვანის მატერიალური კულტურის ძეგლების:ნათლისმცემლის ეკლესიის, ცხრაკარის, კაკლიანის სასახლის მახლობლად მდებარე კოშკის, ეკლესიისა და სამების ეკლესიის მოკლე აღწერილობები.
5.ვაჩნაძე მ. მოხატული კანკელი ალვანის ნათლისმცემლის ეკლესიიდან //ძეგლის მეგობარი.-1979.-N50.-გვ.56-62.
XVI საუკუნეში ლევან კახთა მეფის დაკვეთით მოხატული კანკელის მხატვრული ანალიზი.
6.ვაჩნაძე მ. კედლის მხატვრობის ძეგლები //ძეგლის მეგობარი.-1973.-გვ.41-49.
ალვანის იოანე ნათლისმცემლის, გრემისა და ახალი შუამთის ეკლესიათა კედლებზე შემორჩენილი ლევან კახთა მეფისა და თინათინ დედოფლის პორტრეტულიგამოსახულებათა განხილვა.
7.ზაქარაია პ. XVI-XVIII საუკუნეების სასახლეები //საქართველოს მუზეუმის მოამბე, XXIV.B.-1963.-გვ.106-107.
მოცემულია ალვანში "ცხრაკარას" სახელით ცნობილ ნაგებობათა კომპლექსის ხუროთმოძღვრული დახასიათება.
8.ქადეიშვილი ი. ჟალეთის ხუროთმოძღვრული ძეგლი.-თბ.,1964.-გვ.71.
მოხსენიებულია ალვანის ნათლისმცემლის ეკლესია.
9.ყაუხჩიშვილი თ. ბერძნული წარწერები საქართველოში.-თბ.,1951.-გვ.329-332.
ალვანის იოანე ნათლისმცემლის სახელობის ბაზილიკური ეკლესიის კანკელზე და სვეტებზე შემორჩენილ ფრესკულ წარწერებზე.
10.ყაუხჩიშვილი თ. ალვანი //ყაუხჩიშვილი თ. საქართველოს ბერძნული წარწერების კორპუსი.-თბ.,2004.-გვ.316-319.
განხილულია იოანე ნათლისმცემლის ბაზილიკური ეკლესიის საკურთხეველში, დასავლეთის კედელზე, თაღებსა და სვეტებზე შემორჩენილი ბერძნული წარწერები.
11.შავხელიშვილი ა. თუშეთი.-თბ.,1987.-გვ.125-127.
ზემო ალვანში მდებარე ორი ეკლესიის: სამებისა და იოანე ნათლისმცემლის ეკლესიების ხუროთმოძღვრული დახასიათება და კედლებზე შემორჩენილი წარწერების ანალიზი.
12.ხელაშვილი მ. საისტორიო მასალა //ივერია.-1890.- 8 ივნ.(N119).-გვ.2-3.
სოფ.ალვანში, "ტახტის გორზე" აგებული ძველი ეკლესიისა და პალატის შესახებ..